27. októbra 2017

S veľkou myšlienkou prichádza veľké PR

Divino malo opäť možnosť naplno ukázať svoj potenciál: komunikácia s youtubermi, tvorba webstránky, videí, online kontentu a vizuálnej identity, kreatíva pri organizovaní eventu a „práca v teréne“.

Príprava akcie Jazdím Ford pre život bola aktivitou, ktorú si mladý PR manager ako ja, mohol naozaj užiť. Nešlo len o jazdu v krásnych, rýchlych autách. Divino malo opäť možnosť naplno ukázať svoj potenciál: komunikácia s youtubermi, tvorba webstránky, videí, online kontentu a vizuálnej identity, kreatíva pri organizovaní eventu a „práca v teréne“.

Napokon aj slnečné počasie prispelo k tomu, že som bol počas štyroch augustových dní súčasťou výnimočného projektu s pozitívnym ohlasom zo strany zúčastnených i médií. Pri prijímaní zadania od klienta sme ambiciózni, no vždy ostávame realistami. Dosah klient určil na rádovo v miliónoch impresií. Bola to výzva, od začiatku sme však verili veľkému potenciálu projektu.

Spontánne šírenie osvety

Event napokon dokonale spojil príjemné s užitočným. Príjemným bol najmä fakt, že sa nám podarilo naplniť základnú CSR myšlienku – šíriť osvetu bezpečnosti mladých ľudí na cestách. O to viac, že sme to dokázali prostredníctvom vzrušujúcich, zábavných ale i poučných aktivít. Popri jazde na Mustangu či Focus RS sa k viac ako 250 účastníkom dostalo aj mnoho informácií spojených s bezpečnou jazdou za volantom.

Pokiaľ dal každý z nich o svojej skúsenosti vedieť prostredníctvom sociálnej siete alebo osobne aspoň 50 ľuďom (okrem šoférovania bolo dokumentovanie okolia mobilným telefónom druhá najobľúbenejšia činnosť), reálny zásah by tvoril cca 12 500 ľudí. Tu sa dostávame k užitočnej zložke.

S inflencermi v jednom aute

Užitočným z hľadiska marketingu bol obrovský zásah a spojenie značky s ušľachtilou myšlienkou. Na zvýšenie povedomia sme vzhľadom na cieľovú skupinu zapojili najmä youtuberov a blogerov. Samozrejme, vyberali sme z prvej ligy: ambasádormi a zároveň účastníkmi sa stali Lucy Pug, Gogo, Selassie a ďalší.

Vďaka obrovským zásahom a videniam, ktoré dnes  títo mladí influenceri dokážu nakumulovať, sme všetky stanovené ciele splnili. Prekonali sme hranicu 10 miliónov impresií! Kvantitu mediálnych výstupov sme v podstate už len „doťahovali“ oslovaním online a tradičných médií.

Spontánny zásah

Záverečný report hodnoty mediálnych výstupov ukázal, že stanovené ciele sme bez problémov splnili. Treba zopakovať, že vhľadom na prosociálnu myšlienku projektu, sa médiá témy radi chytili. Koniec koncov, posúďte sami. Stačí do Google zadať slová „Jazdím Ford pre život“ a desiatky článkov či videí Vám podrobne priblížia, ako celá akcia prebiehala.

V neposlednej rade, aj samotná spolupráca s partnermi Becep, Centrum bezpečnej jazdy, Slovenský Červený Kríž, Gemerka, Lokálka, Xbox, Rajmodelov, DAS, Pierre Baguette a Neovízia, ktorí umožnili realizáciu eventu, bola pre mňa obohacujúca.

Naj klient

Ďakujem Fordu za možnosť spolupracovať na jedinečnom evente a už teraz sa teším na pokračovanie projektu.

Ďalšie blogy