6. júla 2023

LinkedIn sa vezie na vlne rastu. Naskočte na ňu správne aj vy

LinkedIn je dnes pevnou súčasťou PR mixu aj obchodných stratégii veľkého množstva firiem. Nenastúpiť na túto vlnu teraz znamená stratiť prístup k veľkému obchodnému a PR potenciálu. V čom tkvie tajomstvo úspechu na tejto sociálnej sieti, aké sú možné nástrahy, čo sa tu dá dosiahnuť, či najnovšie funkcionality a dáta – to všetko sa dočítate v našom blogovom článku.

Obchodný potenciál

Celosvetová návštevnosť LinkedIn je podľa The Social Sherped okolo 134,5 milióna používateľov denne. Ide predovšetkým o obchodne orientovaných používateľov na jednom mieste. Svetovo má LinkedIn registrovaných 875 milliónov používateľov, z toho približne 550-tisíc sú registrácie zo Slovenska.

Vďaka prieskumu LinkedIn je IN, ktorý sme počas leta 2022 realizovali s agentúrou Go4insight a Mikikom Plichtom, vieme, že na Slovensku aktívne tvorí obsah aspoň raz do týždňa menej ako 10 % používateľov, čo predstavuje obrovský priestor na nový obsah, ktorý môže doručiť potenciálny biznis. Navyše obsah, ktorý baví používateľov LinkedInu je odlišný od ostatných sociálnych sietí.

Vysoká afinita, odborne hodnotné príspevky a minimum „hejtu“ na jednom mieste

Realizovať sa môžete rôznymi spôsobmi

neplatených foriem je to najmä relevantný obsah a rozširovanie siete kontaktov, pričom aktualizovaný profil na úrovni piatich hviezdičiek je samozrejmosťou. Z platenej formy možností najlepšie funguje Premium profil Sales Navigator. Profil umožňuje pokročilé hľadanie a filtrovanie potenciálnych business leadov, priame kontaktovanie ktoréhokoľvek používateľa LinkedIn aj bez potreby byť s ním prepojený.

Súčasťou sú tiež funkcionality CRM systému priamo v rozhraní LinkedInu, kde sa dá efektívne pracovať s kontaktmi a dátami, ktoré tu získate. Sales navigator má viac úrovní – v tej najvyššej môže spolupracovať celý sales team.

Okrem kvalitného obsahu a stratégie potrebujete aj know-how

vedieť, kedy postovať
aký obsah publikum baví
aké formáty či témy voliť
koľko # je tak akurát
či a koho označovať v príspevkoch.

Extra kliky a vyššie percento konverzií

Obľúbenou formou reklamy sú Lead Gen Forms, ktoré umožňujú prihlásenie sa priamo do formulára v LinkedIn prostredí. Šetria extra kliky používateľov, čo pomáha dosahovať vyššie percento konverzií.  Firemný profil má možnosť platenej inzercie hneď od vzniku a umožňuje extrémne detailné zacielenie publika, avšak za vysoké náklady.

Slovenské firmy aktuálne nemajú možnosť inzerovať v českom alebo slovenskom jazyku, pretože slovenčina zatiaľ nepatrí medzi podporované jazyky. Napriek tomu vás môže takáto reklama zasiahnuť. Môže sa tak stať vďaka tomu, že má daná firma šikovnú agentúru alebo interného človeka, ktorý ovláda správne triky ako to docieliť.

Na firemný profil a reklamu na ňom však odporúčame umiestniť menšiu časť ľudských a finančných zdrojov. Naopak investovať sa oplatí do tvorby obsahu či komunikácie na osobných profiloch.

LinkedIn a PR ruka v ruke

Vysokopostavení manažéri, riaditelia firiem, politici, ale aj známe osobnosti využívajú svoje LinkedIn profily na cielenú komunikáciu so svojimi kľúčovými témami. Často ide o témy, ktoré by v tradičných médiách nebolo možné dostať do povedomia organicky, ale zároveň sú pre cieľovú skupinu hodnotné.

Obsah z osobných profilov má neporovnateľne vyššie dosahy ako obsah firemných profilov. Zároveň platí, že obsah z osobného profilu nie je možné sponzorovať. Naplnenie biznis cieľa a zásah širokého publika dosiahnete len vďaka kvalite a pravidelnosti obsahov.

Investovať čas a peniaze do budovania vlastného komunikačného kanála s verejným publikom má zmysel.

Dosahy príspevkov biznis lídrov na Slovensku sa hýbu porovnateľne s odbornými médiami

V agentúre Divino už viac ako štyri roky pravidelne školíme LinkedIn pre firmy a ich zamestnancov. Učíme ich ako používať LinkedIn v ich prospech na základe vlastných preferencií a aktuálnych zručností. Súčasne dlhodobo spravujeme a konzultujeme osobné profily mnohým riaditeľom a C-level ľuďom na Slovensku aj v Česku.

Dôvod je jednoduchý – ak fungujú individuálne, často na to nemajú kapacitu, ale ani PR a content zručnosti. Výsledky, ktoré dosahujeme pri tejto práci sú veľmi sľubné. 

Dosahy jedného postu sa priemerne pohybujú okolo 10-tisíc impresií a v niektorých prípadoch post vygeneroval publikum vyše 60-tisíc ľudí, veľké množstvo reakcii a tiež biznis dopytov. Súčasne sledujeme aké publikum vidí obsah, ktorý im ponúkame, a ako relevantné biznis prepojenia a kontakty sa z toho generujú. Siete strategicky rozširujeme o kontakty, ktoré sú v súlade s vopred definovanou LinkedIn stratégiou.

LinkedIn a novinky

Plánovanie príspevkov – funkcionalita sa spúšťa postupne medzi súkromných aj firemných používateľov.

Carousel príspevok – testuje sa v beta verzii, momentálne nie je dostupný všetkým používateľom, avšak počas roku 2023 by sa mal formát spustiť celoplošne. 

Service Marketplace – služba, kde každý používateľ môže vybrať zo zoznamu služby, ktoré poskytuje, a nájsť tak svojich potenciálnych zákazníkov. 

Content Creator – neplatená forma nadstavby základného profilu, ktorá algoritmicky funguje v prospech užívateľov s jasnými témami a pravidelnou komunikáciou.

5 krokov k úspechu

  1. Zadefinujte si, čo od LinkedInu očakávate, prečo ste tam a čo chcete dosiahnuť
  2. Vyplňte si profil na 5 hviezdičiek
  3. Strategicky rozširujte svoju sieť o kontakty a následne s nimi pracujte
  4. Pravidelne tvorte autentický obsah s pridanou hodnotou pre čitateľa
  5. Udržiavajte aktivitu a čo najprirodzenejšie z nej vytvorte vášho pracovného dňa

Viac o Linkedine a jeho postavení nájdete na portáli Stratégie v článku

LINKEDIN sociálna sieť s biznisovým potenciálom

Ďalšie blogy