5. januára 2024

Ako si získať Generáciu Z? Zistili sme, čo uprednostňujú mladí ľudia

Chcete osloviť Generáciu Z? Zabudnite na print a stavte na efektívnu komunikáciu v online prostredí. Podľa prieskumu komunikačnej agentúry DIVINO patria medzi top komunikačné nástroje sociálne siete a influencer marketing.

Mladá generácia s veľkým nákupným potenciálom má rada humor, investuje do kvality a oceňuje spoločensky zodpovedné značky. Potvrdzuje to viac ako 200 respondentov z celého Slovenska v zložení 80 % žien a 20 % mužov vo veku 17-24 rokov.

MLADÍ ĽUDIA OČAKÁVAJÚ KVALITU

Mladá generácia Z dbá na oku lahodiace produkty. Viac ako 84 % z opýtaných si produkt vyberá na základe dizajnu. Ak chcete osloviť mladých ľudí, sledujte trendy a prinášajte najmodernejšie balenia vašich produktov. Či už predávate kozmetiku, potraviny, alebo elektroniku, váš produkt musí vyčnievať z celého regálu a zaujať najviac.

Za konečným rozhodnutím vložiť produkt do košíka a uskutočniť platbu však nie je len vizuál. Podľa zistení komunikačnej agentúry DIVINO, 70 % mladých dbá zároveň aj na kvalitu produktu a zaujíma sa o jeho zloženie. Spotrebitelia generácie Z chcú 100-percentný produkt vo všetkých ohľadoch, ktorý je nielen vizuálne atraktívny, ale aj kvalitný.

Ak ste si pri tvorbe vášho produktu dali skutočne záležať a ponúkate kvalitné zloženie, máte veľkú pravdepodobnosť úspechu u mladej generácie. Zozbierané dáta dokonca ukazujú, že mladí spotrebitelia siahnu po vašom výrobku aj keď nebude vizuálne až taký príťažlivý, ako kvalitný.

GENERÁCIA Z MÁ HODNOTY NA SPRÁVNOM MIESTE

Okrem toho, že je Generácia Z často považovaná za otrokov technológií, ktorí nevnímajú realitu vonkajšieho sveta, je hlavne generáciou, ktorej záleží na zdravom a ekologickom prístupe.

Spoločenská zodpovednosť a udržateľnosť sú u väčšiny mladých ľudí na prvom mieste. Záujem o životné prostredie a ekológiu sa odráža aj na ich nákupnom správaní. Viac ako 68 % ľudí pri svojom nákupe zohľadňuje spoločenskú zodpovednosť a udržateľnosť značky.

Paradoxne, len takmer 10 % z oslovených nakupuje ekologické produkty pravidelne.

Občas si zelené produkty kupuje skoro 52 % ľudí z Generácie Z. Dáta prieskumu tiež ukazujú, že mladú generáciu vyššia cena pri eko produktoch neodradí.

Rovnako tak dbajú na pôvod produktu. Takmer58 % respondentov prihliada pri svojom nákupe na krajinu, z ktorej produkt pochádza. Lokálne výrobky sú tak s najväčšou pravdepodobnosťou u mladých ľudí najúspešnejšie.

HUMOR, EMÓCIE A PRÍBEHY V REKLAME

Vtipy, láska, priateľstvo, príbehy – toto všetko zaujíma mladých ľudí.

Bežnou reklamou dnes už tak ľahko neuspejete. Až 55 % mladých ľudí z Generácie Z má podľa komunikačnej agentúry DIVINO v reklamách najradšej humor. Žarty, hlášky, a úsmev na tvári sú znakom ich lovebrandu.

O čosi menej populárne sú produkty v reklame, ktoré obľubuje 44 % ľudí.

Nasledujú emócie a príbehy.

Vo svojej reklame sa tak nebojte odvážnejšieho konceptu – použite vtipy, ukážte lásku či priateľské puto. Otázkou však ostáva, kde bude vaša reklama s príbehom a vtipom najefektívnejšia.

Generácia Z je prvou skupinou spotrebiteľov, ktorá vyrástla v digitálnom svete. Práve preto sú pre túto generáciu online nákupy bežnou súčasťou ich každodenného života. Ak chcete uspieť v očiach mladej skupiny, musíte sa tomu prispôsobiť aj pri budovaní komunikačnej stratégie.

Podľa prieskumu realizovanom na území celého Slovenska je pre takmer 89 % opýtaných najefektívnejšia reklama na sociálnych sieťach. Druhým najefektívnejším spôsobom je influencer marketing (45,1 %), ktorý je dnes už samozrejmosťou takmer každého podniku. Nasledujú online médiá (34,8 %) a TV (26,1 %).  Najmenej účinná je reklama v printe (2,7 %), rádiu (4,3 %) a podcaste (6 %).

GENERÁCIA Z JE BUDÚCNOSŤ

Hoci dnes Generáciu Z tvoria najmä mladí ľudia, sú to budúci majitelia bytov či domov, rodičia a pracujúci ľudia, ktorí si vytvárajú so značkou puto už v mladom veku.

„Uvedomujeme si, že Generácia Z má do budúcna veľký potenciál, preto komunikačné stratégie pre našich klientov ponímame moderne a snažíme sa zaujať nielen ľudí v produktívnom veku, ale aj mladšie ročníky,“ hovorí Martina Kosturková, account directorka komunikačnej agentúry DIVINO.

Komunikovať a dlhodobo si budovať základňu mladých lojálnych zákazníkov je základom dobrého predaja a postavenia na trhu.

Ďalšie blogy