#

Oplatí sa vycestovať na marketingovú konferenciu do zahraničia?

Simona Mištíková 18.10.2018 1021 pozretí

Vzdelávanie sa na konferenciách do nášho agentúrneho života neodmysliteľne patrí, preto sme pred pár dňami opäť na jednu zavítali. Tentokrát sme sa vybrali na OnBrand’18 do Amsterdamu (www.conference.onbrand.me), ktorá patrí medzi najlepšie marketingové konferencie a kde sa stretávajú experti na komunikáciu z celého sveta. DIVINO sem vycestovalo aj vďaka podpore Národného podnikateľského centra (www.npc.sk, www.sbagency.sk), ktoré poskytuje komplexnú pomoc pre malých a stredných podnikateľov.

Niekedy totiž stačí zájsť len za roh a človek má pocit, že zažil čosi nevídané. Prinášame pár fresh postrehov z tejto konferencie na ukážku toho, ako sa robia veľké veci v zahraničí:

Dokonalý priestor

Všetko bolo dotiahnuté do absolútnych detailov. Skúsené oko návštevníka veľmi rýchlo odhadlo, koľko času asi organizátori na prípravách strávili. Eventový priestor v priemyselnej budove chystali minimálne jeden deň vopred a niekoľkokrát ho museli celý prechádzať.

Celá konferencia sa konala v neuveriteľných priestoroch starej fabriky na spracovanie cukru, Sugar_Factory, približne 30 minút jazdy autom od mesta. Nasvietený, členitý, industriálny priestor vytváral skvelú atmosféru. Kde sa žiadal luxus (toalety, chill out zóny), tam bol a kde sa malo vyzdvihnúť miesto, tam bolo svetelne vyladené. Živé kvety na pódiách a ostatné v kvetináčoch všade po priestore len dopĺňali vyslednú dokonalosť.


Prirodzené zapojenie partnerov

Rozumným investovaním do brandingu partnerov bol dosiahnutý výsledok, ktorý bol jasný, vyhradený, citlivý, nenásilný až priam navádzajúci k fotografovaniu a zdieľaniu. Žiadne bannery, stánky, lacné predmety a podobné záležitosti, ktoré stále vidíme aj na našich konferenciách. Ale zato prekrásne chillout zóny, s ktorými sa vyhrali podobne, ako to vidíme na veľkých festivaloch. A reklamné predmety, ktoré naozaj plnili svoj účel, či už to bola fľaša na vodu, kvalitný a pekný zápisník s jemným logom alebo plátená taška na všetko ostatné.

Slušný obsah

Po obsahovej stránke to bolo podobné ako na mnohých našich konferenciách – nemáme sa teda určite za čo hanbiť. Čo však dominovalo, boli vizuálne prepracované prezentácie s minimálnym použitím textu, unikátnymi obrázkami, videoformátmi a relevantnými dátami.

 

Zvuk ako na silent disco

Keďže priestor bol obrovský a k dispozícii až tri sály, plus ďalšie na workshopy, ozvučenie bolo kľúčové. A vyriešené bolo na jednotku - cez slúchadlá, ktoré ste si sami regulovali,  a teda vždy počúval len toho speakra, ktorého ste chceli. Obsah jednotlivých sál sa tak nerušil, celý systém akoby pripomínal silent disco.

 

Networkingové zóny pre biznis

Tejto časti bola venovaná špeciálna pozornosť – organizátori mysleli na množstvo prijemných, tichých a individuálnych zákutí na osobnejšie rozhovory, ale zároveň tiež na rušnejšie miesta s DJ-mi pre živšie a väčšie skupiny.

 

Nabriefovaný personál

Treba vypichnúť aj množstvo interných ľudí na mieste, ktorí boli nonstop k dispozícií a taktiež si dali záležať na tom, aby boli dostatočne informovaní o všetkom.

 

Ekológia eventu

Zero waste v praxi – tak by sa dalo v skratke charakterizovať celé podujatie. Absolútnou vychytávkou boli obrovské sklenené sudy s vodou, ktorú si účastníci počas celého dňa však nečapovali do sklenených pohárov, ktoré by bolo treba umývať alebo do plastu, ktorý by sa musel vyhadzovať, ale každý hneď ráno dostal svoju vlastnú fľašu a tú si počas dňa dopĺňal. To, že fľaša niesla logo partnera a následne ste si ju zobrali domov, bol len šikovne dotiahnutý bonus.

Jedlo z lokal food marketu

Jedlo sme si síce platili extra, ale bolo vyriešené zaujímavo. Priestory veľmi pripomínali naše lokálne trhy s malými chutnými stánkami, kde ste si po vystátí radu mohli dať to, na čo ste práve mali chuť – k dispozícii bol výber z kuchýň celého sveta.

 

Top vychytávky na záver

Zaujalo nás aj to, že registrácia neprebiehala spôsobom, že každý kričí svoje meno, hosteska ho následne dve minúty hľadá a potom odovzdá vytlačené budges karty s menovkou. V tomto prípade ste jednoducho pristúpili k tabletu, kde ste napísali svoje priezvisko a príslušná tlačiareň vám ich vytlačila. A ešte info pre milovníkov témy GDPR - naozaj ju tam nikto tak zanietene neriešil, ako u nás.

Keď ste sa dočítali až sem, veríme, že vás blog zaujal. Viac videí z konferencie nájdete aj na našom Instagrame.

Simona Mištíková, Pavol Cvik

 

Simona Mištíková

Sedem rokov viedla jeden z troch tímov v najväčšej PR agentúre na Slovensku, projekty v rôznych branžiach, všetkých veľkostí. Teraz sa venuje vedeniu vlastnej PR agentúry a klient servisu bez branžového obmedzenia.




#news

Osvojte si týchto 7 základných krokov a posuňte online mítingy v roku 2021 na nový level

Času bolo dosť. Je jasné, že ešte nejakú chvíľku pobudneme najmä v online priestore, mali by sme teda posunúť naše virtuálne komunikačné zručnosti na ďalšiu úroveň. Naučte sa vďaka drobným zmenám vyťažiť maximum z meetingov, webinárov, online prezentácií a video-konferencií.

#social

Ako na úspešnú Instagram komunikáciu

Po tom čo Facebook predstavil svoje smerovanie na budúci rok sa z Instagramu stáva čoraz populárnejší marketingový nástroj. Ďalšou jeho výhodou je prítomnosť influencerov, ktorých nový smer Facebooku postihol tiež.