23. februára 2017

Influencer marketing

Influenceri sa stávajú súčasťou marketingovej a PR stratégie nejednej značky. Influencer, človek s vplyvom na správanie a myslenie veľkého počtu ľudí nemusí byť nutne blogerom a naopak bloger sa nestáva hneď influencerom. Hlavne u mladšieho publika je však osobnosť blogera či vlogera zároveň aj influencerom pre jeho rovesníkov. V novembri roku 2016 priniesol Bloglovin prieskum, ktorý robili medzi 20 000* ženami s cieľom zistiť ako ženy vnímajú obsah influencerov, prečo sa zapájajú do komunikácie a čo to znamená pre značky.

Sociálne média

Prvým dôležitým faktom je, že najsledovanejšou platformou je Instagram a potom Facebook. Nie je prekvapujúce, že na prvom mieste je Instagram, lebo táto platforma ponúka priestor pre vizuálnu prezentáciu produktov či služieb vo forme fotografii aj videí. Preto značky, ktoré rozmýšľajú, že oslovia influencerov by mali osloviť  tých, ktorí majú potenciál osloviť cieľovú skupinu práve na týchto platformách. Zároveň na týchto platformách dochádza aj k najväčšiemu zapájaniu so strany fanúšikov.

Z prieskumu ďalej vyplynulo, že ženy nesledujú svojho obľúbeného influencera len na jednej platforme, ale minimálne na dvoch a viac platformách. Takže cross – promo marketing je práve tou stratégiou, ktorá by sa mala využívať.

Prečo?

Prečo ženy vlastne sledujú život influencerov? Kvôli obsahu. Až  64 % žien odpovedalo, že sa na ich sociálnych platformách nachádzajú témy, ktoré ich zaujímajú. Ďalším faktorom je inšpirácia, ktorú si môže dovoliť aj obyčajná žena v bežnom živote. Vizuálne pekné obrázky, používanie rovnakých produktov a značiek a neposlednom rade aj “giveaway” s rôznymi produktmi.  Mnoho mladých dievčat aj žien hľadá vzory, s ktorými by sa mohli stotožniť. V súčasnosti ich nachádzajú práve na rôznych sociálnych platformách. Nie je to tak dávno, čo túto úlohu zastávali printové médiá a televízia, ktoré ponúkali priestor iba celebritám.

Kedy influencer marketing nefunguje?

Keď nie je autentický! Až 61 % žien odpovedalo, že sa im nepáči keď príspevky nepôsobia autenticky a  prirodzene. Keď vidia, že takéto príspevky sú sponzorované alebo, že neobsahujú žiadne obrázky. Takže základným pravidlom je autenticita a prirodzenosť v komunikácií a promovaní produktov!

Ktoré faktory vplývajú na to, že príspevky pôsobia neúprimne? V 59 % je to fakt, že príspevky sú platené a používajú hashtagy #paid #ad. V príspevkoch sa objavuje claim alebo message značky a je ich príliš veľa.

Je preto dôležité, aby ste koncept prezentácie produktu nechali na influencerovi a nezasahovali mu do jeho obsahu a formy spracovania zadania. Inak obsah a príspevky budú pôsobiť neprirodzene. Nenúťte ho používať vaše claimy a nedávajte mu ultimátum v podobe minimálneho počtu príspevkov za týždeň pre jednotlivé platformy. Nechajte to na ňom. On pozná svoje publikum najlepšie, vie čo majú jeho fanúšikovia radi, kedy a na ktorých sociálnych sieťach je najväčšie zapojenie sa do príspevkov.

Kúpi či nekúpi?

 54 % žien sa rozhodlo, že si produkt kúpia, po tom ako ho videli u influencerky a 45 % žien navštívilo priamo stránku danej značky a začali ju sledovať.

Mnohé ženy vnímajú influencerky ako celebrity a sú pre nich vzorom, hľadajú u nich inšpirácie na každý deň, veria v ich odporúčaniam a názorom. Inšpirácia, ktorú influencerky ponúkajú je hlavne vyskúšanie nového produktu, ktorý žena nezvažovala (až v 63 %), potom využitie produktov iným spôsobom alebo motivácia k zmene či akcii vo forme dekorácie bytu/domu alebo nový návyk v každodennej beauty rutine.

Zapojenie influencerov do vašich kampaní má svoje opodstatnenie, ale netreba zabúdať, že aj keď je to súčasný trend, vždy si treba položiť otázku kto je vaša cieľová skupina a aký cieľ chcete kampaňou dosiahnuť. 

Zdroj: Bloglovin

* 69 % žien bolo zo Severnej Ameriky vo veku 18-49

Ďalšie blogy