#pr

Zmeňte LIKE na LOVE

Simona Mištíková 12.9.2016 1230 pozretí

Prečo sú niektoré značky úspešnejšie ako iné? Prečo niektorým ich spotrebitelia odpustia aj chyby a iné za malé zaváhanie znesú pod čiernu zem? Odpoveď je jednoznačná a všetkým nám pomerne jasná. Niektoré značky dostali do vienka emóciu.

“Ľudia nenakupujú z racionálnych dôvodov. Ľudia nakupujú pod vplyvom emócií.” - Zig Ziglar

Keď milujeme, lietame dva metre nad zemou, často aj prehnano oceňujeme, odpúšťame mladícku nerozvážnosť, ideme po povrchu a slepo chválime. Skvelá východisková situácia, ako to však preniesť do reality marketingu? Ako zo slovíčka LIKE dosiahnem métu LOVE?

Potom, ako sme si vyjasnili povinnú jazdu, dokonale poznáme nášho zákazníka, veľkosť nášho aktuálneho trhu a potrebného úsilia, ideme na vec. Buďme pritom realisti. Viaceré príklady, ktoré spomínam, vám možno nebudú nič hovoriť a to je tak správne. Niekedy nám stačí osloviť len tisíc ľudí pomocou jedného nástroja a nie využiť celý arzenál. Prvé pozorovanie - sledujem si cieľ, nie použité komunikačné kanály.

Inšpirujte sa pár príkladmi zo zahraničia i Slovenska, ktoré fungujú:

Vtiahnutie do deja

Milujúci chcú značku tvoriť, diskutovať s ňou a podielať sa na jej raste. Potrebujú platformu na diskusiu a spoločnú tému, ktorá ich spojí. O poriadnej pánskej móde nebolo kde čítať, tak sme vytvorili blog kreutz.blog.sme.sk. Prečíta si ho medzi 1000 – 3000 ľudí a diskutujú. Čo myslíte, koľko potrebuje predať Tailor made oblekov mesačne?

Personalizácia

Dajte zákazníkom viac ako by čakali a oslovte ich formou aká im vyhovuje. Zákazníčky luxusného salónu čakajú veľa, ale príjemne ich šokuje, že im dokážete odborne poradiť na rôzne témy, nielen, čo sa krásy týka. Všetky info čakajú formou sms od ich osobnej kaderníčky, kozmetičky a pod, s newslettrom by ste ďaleko nepochodili. Poďakovaním je potom veta,„Moje XOXO“.

Individualizácia

Nikto mi nič nevnucuje, čítam a dostávam info len také ako sa rozhodnem. Pri prihlásení na stránku www.quora.com, si pracne vyberiete témy ktoré Vás interesujú. No povedzte nekupovali by ste na zľavových portáloch, keby Vám ponúkali len to o čo máte teraz alebo budete mať záujem?

Navždy spolu

V dobrom aj v zlom, milujeme značky na celý život a stojíme za nimi za každých okolností. Značka sa tak stáva vlastníctvom zákazníkov. Doslova to platí pre jednu z kampaní BEPON pre nevesty, v tých najdôležitejších okamihoch života stále spolu.

Exkluzivita

Len pre určitú vybranú skupinu, len pre Vás. Niečo, čo si za peniaze nekúpite. Proste úprimný prístup. Preto ho budú ľudia navždy oceňovať. Ideálne nákupom! Exkluzivita môže byť naviazaná aj na miesto, vznikajú moje kaviarne, moje pekárne. Zhodnotenie lokálnosti ako jeden z benefitov sa podarilo napríklad Home Bakery – z mojej pekárne na môj stôl ako doma upečené.

5 zmyslov

Produkt musí apelovať na všetky zmysli. Po príchode do obchodu Vás zláka vôňa, ktorú si chcete preniesť domov, balenie len harmonizuje s Vašou predstavou o dokonalosti, dizajn, ktorý Vám sedí do ruky. Práve preto, keď raz vkročíte do obchodu La Natura v Českých Budejoviciach odídete s nákupom a neviete sa dočkať kedy sa opäť vrátite. A ako bonus ideálne keď má produkt v sebe vášeň – tu potrebnú iskru života, ktorá robí značku Victoria’s Secret tak podmanivou.

Príbeh

Predáva, staré známe otrepané, ale funkčné. Španielska značka Uno de 50 (preklad jeden z 50) postavila svoju komunikáciu na existencií len 50 kusov k jedného dizajnu šperku. Tento príbeh dostal mnohých...

Zopár zásad na záver:

1. ZÁKAZNÍCKY SERVIS

- 73% oceňuje priateľský prístup

- 70% si kupuje pocit z pozornosti, ktorá im bola venovaná

- 55% by zaplatilo viac v prípade zlepšenia servisu

- 89% by skončilo v prípade zlého servisu

2. SEXI LOOK

- 46% oceňuje dizajn ako číslo 1 pri rozhodovaní

- viac ako 90% nákupných rozhodnutí ovplyvňuje vizuálna stránka

- správna farba pomáha rozpoznaniu značky o 80%

3. OBSAH “TO DIE FOR”

- o 67% sa zvýšuje mesačne sledovanosť firmy, ktorá má dobrý blog

- 67% ľudí nakupuje viac značky, ktoré sleduje

- 60% viac ľudí pozitívne oceňuje web stránky s referenciami

- 70% zákazníkov preferuje dozvedieť sa o firme cez články namiesto reklám

4. KOTOL S EMÓCIAMI

- 75% ľudí nenakupuje obsah, ale emócie

5. MENEJ SĽUBOV – VIAC PREKVAPENÍ

- kvalita

- ohromujte

- 3 zo 4 zákazníkov by Vám odpustili pochybenie – keď Vás milujú

- loyalita je 10 viac ako jediná objednávka

6. ĎAKUJTE ZA FEEDBACK A POČÚVAJTE

- na 1 sťažnosť pripadá až 26 nespokojných ľudí, ktorí zostali ticho

- možnosť verejne hodnotiť Vašu službu na stránke Vám môže zvýšiť tržby o 250%

“Váš najnespokojnejší zákazník je Váš najlepší učiteľ.” - Bill Gates

Zdroj: www.mashable.com

Článok bol publikovaný aj na www.strategie.sk

 

Simona Mištíková

Marketing a PR sú jej vášňou. Preto sa nečudujte, keď ju ešte aj vo voľnom čase stretnete ako fotí, rozpráva a sníva o vašej značke. Viac ako 12 rokov pôsobí v oblasti internej a externej komunikácie. Je hrdá na to, že DIVINO vymýšla strategické a funkčné riešenia spájajúce online a offline nástroje zaručujú vysokú efektivitu komunikácie. Žije si mottom “Life is now, tomorrow never comes,” čo sa odráža na jej rýchlosti a energií, ktorá vás šokuje.




#news

Hľadáme PR kolegov

Otvárame dvere novým kolegom. Do našich radov hľadáme juniora a seniora, ktorí budú s nami zdieľať pracovné úspechy v našom domčeku na Brezovskej.

#social

Marketing nosí čiernu

Viete si predstaviť, že by sa v krajine so 67 miliónmi obyvateľov dokázala zjednotiť väčšina marketingových nástrojov? A čo by to mohlo spôsobiť? Sen marketéra, príkaz politika alebo len nejaký výmysel? Ja som to zažila na vlastnej koži. V Thajsku.