#pr

Zákazník kupuje len vtedy keď značka skáče, ako on píska!

Simona Mištíková 13.9.2016 1346 pozretí

To, že štandardnou kampaňou už nezaujmeme, je nám všetkým jasné. Zákazník je rezistentný na reklamu, klasické PR prekukne, na online si už tiež zvykol a na eventoch už takmer všetko videl. Čo potom predáva?

To, že štandardnou kampaňou už nezaujmeme, je nám všetkým jasné. Zákazník je rezistentný na reklamu, klasické PR prekukne, na online si už tiež zvykol a na eventoch už takmer všetko videl. Čo potom predáva? Do centra diania sa dostáva spotrebiteľ. Konkrétne - úplná personalizácia kampaní a roztrieštenosť na absolútny individualizmus. Ideálny scenár je dosiahnutie, že zákazník sa cíti byť „stvoriteľom“ značky a následne ju ako niečo svoje - odporučí ďalej.

Krásna teória! Ako to reálne komerčne využiť? Prinášame pár inšpirácií zo zahraničia aj od nás.

Ako od mamičky (www.mamashelter.com)

Kto dá dopustiť na mamu. Všade dobre doma najlepšie! Na tomto základe je postavený celosvetový brand hotelov s premysleným dizajnom do každého detailu. Čaro je v dvoch veciach – absolútnom nadbytku, ktorý si doma nedovolíme a zrealizované detské sny ľudí. V reštaurácií hrajú rozprávky, na každej obrazovke iná, výborným jedlom a starostlivosťou sa nešetrí. Mamičkina láska je v popredí. Nadpisy ako mama pre vás chce len to najlepšie, mama ti dopriava, mama chce aby si sa dobre vyspal – sú základ. Ako predávajú? Všetko čo v hotely máte a páči sa vám to, môžete mať aj doma. Keďže sa jedná o dizajnové kúsky ľudia sa idú za nimi zblázniť.

Ekológia a vlastný dizajn (www.dogostore.com

Turecko je známe svojou kvalitnou kožou, ktorá je za dobrú cenu všade. Možno práve preto tam zažíva obrovský úspech značka, ktorá je friendly k zvieratám a pritom nerozoznateľná od kože. Keď sa k tomu pridá ešte možnosť vytvoriť si vlastný dizajn – tašiek či topánok - je to odkázané na úspech. Čo predáva? Pocit, že to „brutál“ vyzerá a môžem si vybrať z crazy ponuky alebo si byť vlastným návrhárom.  Hlavne nebudem trápny a predsa nebudem kupovať kožu keď mám možnosť voľby.

Meno na produkte alebo v kampani (kampaň Cola)

Keď s tým prišla Coca – Cola všetci sme si trepali na čelo, aké jednoduché. Keď si v obchode vyberáš produkt kde je uvedené meno už sa ti začína odvíjať príbeh. Keď vidíš svoje meno na billboarde jasné, že sa otočíš. Veď je to tvoje meno. Na to sme sa zvykli ozvať v škole, v práci, kdekoľvek.

Dotvor si produkt

Áno, každý milimeter na obale nás veľa stojí. Musíme tam napasovať čo najviac textu. K čomu nám to však bude, keď sa nám produkt z pultu nepohne. Čo tak nechať voľná priestor na produkte na vyznanie lásky či priateľstva, poďakovanie za službu, ocenenie výkonu. Môžeme tak dať spotrebiteľovi priestor ako si personalizovať si našu značku. 

Ja - v centre diania 

José v zálive, José v zálive so slnkom, José..! Fotíme všetko a všade. Čo sa potom deje? Po dovolenke, nevieme ani presne miesto, odkiaľ je ktorá fotka. Na tomto stavali dizajnéri obrovských rámov s údajmi ako miesto alebo poloha, do ktorých sa ľudia postavia a môžu pustiť opraty svojej kreativite.

Náš spotrebiteľ, náš pán

Na tejto teórií postavil svoje aktivity Sturbucks a získal si tak srdcia mnohých. Tetovanie je IN, tak prečo ho zakazovať svojím zamestnancom prípadne keď sa celý svet hovorí o manželstvách rovnakého pohlavia, tak prečo nevyužiť túto tému verejne a nepovedať, čo chce väčšina počuť.

Jedinečný unikátny vkus - tvoj

http://noticias.coches.com/videos/las-campanas-de-publicidad-personalizadas-de-porsche-en-australia/159198

Majitelia svojich drahých áut si ich vyberajú aj kvôli image a milujú, keď ich vkus iní ocenia. To realizoval predajca Porsche 911 v Austrálií, keď radary nastavil tak, že v prípade zachytenia auta Porsche 911 na veľkom displeji svietilo, „ Je ľahké Ťa rozpoznať v dave.“

Aký je teda záver? Ako vytvoriť kampaň, ktorá predá? Neviem! Váš spotrebiteľ však v tom má jasno, možno to nepovie priamo a možno aj hej. Každopádne pýtajte sa ich čo používajú a prečo a ako nakupujú. Takto budú pomáhať dizajnovať váš produkt alebo službu pre vás.  

Článok bol publikovaný aj na www.strategie.sk

Simona Mištíková

Marketing a PR sú jej vášňou. Preto sa nečudujte, keď ju ešte aj vo voľnom čase stretnete ako fotí, rozpráva a sníva o vašej značke. Viac ako 12 rokov pôsobí v oblasti internej a externej komunikácie. Je hrdá na to, že DIVINO vymýšla strategické a funkčné riešenia spájajúce online a offline nástroje zaručujú vysokú efektivitu komunikácie. Žije si mottom “Life is now, tomorrow never comes,” čo sa odráža na jej rýchlosti a energií, ktorá vás šokuje.




#pr

Komunikácia pharma klientov v čase korona krízy

Pandémia koronavírusu zmenila situáciu na Slovensku zo dňa na deň. Z domovov sa stali kancelárie, rodičia suplovali učiteľov a v neposlednom rade niektoré biznisy dostali červenú. To sa samozrejme premietlo aj do zmeny komunikácie produktov a značiek. Niektoré pozastavili spoluprácu, iné sa naštartovali a zo situácie chceli vyťažiť maximum. Flexibilita a rýchle rozhodnutia boli a stále sú veľmi dôležité.

#news

Čo všetko stíhame?

Sme síce do veľkosti strednou agentúrou, ale sme prítomní na rôznych veľkých eventoch a konferenciách. Niektoré dokonca organizujeme a niekde sme odborný garant.