#news

Osvojte si týchto 7 základných krokov a posuňte online mítingy v roku 2021 na nový level

Simona Mištíková 13.1.2021 565 pozretí

Času bolo dosť. Je jasné, že ešte nejakú chvíľku pobudneme najmä v online priestore, mali by sme teda posunúť naše virtuálne komunikačné zručnosti na ďalšiu úroveň. Naučte sa vďaka drobným zmenám vyťažiť maximum z meetingov, webinárov, online prezentácií a video-konferencií.

Od začiatku pandémie sa s nami klienti radia ako správne komunikovať v tejto novej situácii. „Z očí do očí“ sme vymenili za „z webkamery do webkamery“, niektorí si však stále nezvykli. Stačí pritom začať malými zmenami.

 

Z mikiny do košele


Staré známe pravidlo o tom, že na prvý dojem stačí len pár sekúnd, platí aj vo virtuálnom priestore. V karanténnom období sme však spohodlneli a do formálneho oblečenia sa nám chce len v ojedinelých prípadoch. Tak schválne, kedy ste mali naposledy na sebe namiesto teplákov nohavice? Nejde pritom len o vizuálnu stránku. Ak sa pripravíte rovnako, ako keby ste išli na stretnutie v reálnom živote, pridá vám to na produktivite. Okrem toho však budete pôsobiť a vyzerať ako skutočný profesionál. Ideálne je zvoliť svetlé oblečenie na vrch, keďže práve vrchná časť tela je tá, ktorú je vidieť počas video-hovoru.  Bledé oblečenie lepšie pôsobí na kamere a nie je rušivé. Pri bielej farbe sú tiež potrebné menšie dáta na prenos, preto môže zefektívniť celý váš hovor. Nepodceňte situáciu, šaty ešte stále robia človeka!
Tip: Pruhované košele nevyzerajú na kamere efektívne a lesklé šperky pôsobia rušivo. Vyhnite sa im!

 

Menej je viac


Ďalšou častou chybou je nevhodné pozadie. Nejde pritom len o neporiadok v zábere, ktorý pôsobí veľmi neprofesionálne. Vyrušiť môžu aj na prvý pohľad nevinne vyzerajúce obrazy, fotky či iné osobné predmety, ktoré odlákajú pozornosť vašich klientov či kolegov. Na záver skontrolujte či vám z hlavy nevyrastá kvietok, nezavadzia tienidlo, alebo polička.  
Tip: Ak sa dá, stavte na klasiku. Zvoľte čistú stenu ako pozadie alebo využite možnosti virtuálneho, či rozmazaného pozadia. Tým nikdy nič nepokazíte!

 

Odprezentujte sa v najlepšom svetle


Svetlo je detail, na ktorý sa myslí len málokedy. Nejde pritom o maličkosť, tak ako vám môže správne nasvietenie pridať, dokáže aj ubrať. Najvhodnejšie je prirodzené denné svetlo, nie však za vami. Ak sedíte pred oknom, divák vidí len vaše obrysy, čo pôsobí rušivo.
Tip: Externé svetlá či ring-light-y nie sú drahou záležitosťou, ak teda nemáte v domácnosti vhodné podmienky, siahnite po týchto riešeniach.

 

Očný kontakt prešiel aktualizáciou


Medzi častú chybu patrí aj nedostatočný očný kontakt. Pri prezentovaní sa totiž pozeráme do obrazovky, na tváre našich hostí. Oni však vidia len uhýbavý pohľad smerom dolu. Ak chceme naozaj efektívne dodržiavať očný kontakt, musíme hľadieť do kamery. Účastník má potom pocit, že myšlienku hovoríme jemu.
Tip: Vždy majte kameru v rovine očí, ak treba, podložte si notebook knihami.

 

Pozor na zvuky v pozadí


Práčka, štekot či krik detí pritom nevyrušuje len hostí na mítingu, ale aj vás. Pod stresom z neustáleho ruchu neviete podať dostatočný výkon a okolité zvuky môžu prezradiť aj mnoho z vášho súkromia. Pred video-hovorom upovedomte celú domácnosť, aby vás nevyrušovali a utiahnite sa na tiché miesto.
Tip: Nezabudnite aj na mikrofón účastníkov a na začiatku ich upozornite, aby si vždy po dorozprávaní vypli mikrofóny. Vypínanie mikrofónov môže regulovať aj administrátor.

 

Na prehnanú gestikuláciu nie je priestor


Prechod do online-u neznamená, že si môžu naše ruky robiť čo len chcú. Aj tu je reč tela kľúčová a opätovne platí pravidlo minimalizmu. Vynechajte prehadzovanie vlasov aj šibrinkovanie s perom a radšej sa sústreďte na pohyby, ktoré podčiarknu kľúčovú myšlienku vášho prejavu. Prílišná gestikulácia môže byť rušivou katastrofou, no dobre použité gesto môže byť kľúčom k víťazstvu.
Tip: Správe použité gestá môžu „nakaziť“ účastníkov hovoru a dodať potrebnú energiu. Nevynechajte ich!

 

K veci


Po celý čas sa sústreďte a vynechajte zbytočné „obkecávačky“, z ktorých si nikto nič nevezme. Účastníkom naozaj nepotrebujete povedať úplne všetko, a ak aj máte nejaké dáta a štatistiky, ktoré by mohli niekoho zaujať, pošlite ich mailom. Video-hovor by nemal trvať dlhšie ako 45 minút, veď ani svetoví lídri nepotrebujú viac ako trištvrte hodiny, tak o čom chcete hovoriť vy?
Tip: Ak aj náhodou potrebujete, aby míting trval dlhšie, zaraďte do programu po 30 minútach krátku pauzu. Udržíte tak účastníkov koncentrovaných.

 

Prezentovanie v online priestore naozaj nie je veda, niekedy si stačí osvojiť len drobné zmeny. Základom je nepodceniť prípravu, ak sa teda chcete zlepšiť vo svojich komunikačných zručnostiach, zastrešiť bežný online míting či veľký event, obráťte sa na Divino.
 

Simona Mištíková

Sedem rokov viedla jeden z troch tímov v najväčšej PR agentúre na Slovensku, projekty v rôznych branžiach, všetkých veľkostí. Teraz sa venuje vedeniu vlastnej PR agentúry a klient servisu bez branžového obmedzenia.




#pr

Unikátny projekt #SOM VRECKÁR

Keď nás klient ZľavaDňa oslovil so zadaním na CSR projekt, veľmi sme sa potešili. Áno! To je presne to, čo chceme robiť, čo dáva zmysel a má širší význam pre spoločnosť, nielen pre samotnú značku. Nálada nám však klesla hneď pri prvom brainstormingu, keď sme si uvedomili, že je toľko oblastí, kde by sme mohli pomáhať. Ktorú si vybrať, tak aby to celé dávalo zmysel a malo aj prepojenie na biznis klienta?

#

Vianočné reklamy v roku 2016

Dobrá vianočná reklama vie dojať, potešiť a navodiť tú správnu atmosféru. Sú však aj vianočné reklamy, ktoré zakrátko zapadnú do nekonečného radu bežných spotov. Ponúkame Vám náš výber tých najlepších vianočných reklám roku 2016, ale aj tých, ktoré nevyšli práve najlepšie...