#pr

DHL wears it better!

Jakub Šuták 22.11.2016 2081 pozretí

Zaujímavá štúdia o tom, ako sa dá s módnymi blogermi spolupracovať aj pri korporátnom klientovi.

 

 

V DIVINO s blogermi spolupracujeme v podstate od úplného začiatku. Bez okolkov si priznáme, že nás tieto dlhé a plodné spolupráce tešia a radi sa nimi chválime. I nasledujúce riadky sú čiastočne samochválou, z väčšej časti sú však zaujímavou prípadovou štúdiou o tom, ako sa dá s módnymi blogermi spolupracovať aj pri korporátnom klientovi akým je logistická spoločnosť DHL.

Všetko to začalo, keď začiatkom októbra 2015 vyšiel na mólo módneho domu Vetements muž. Mal na sebe topánky Dr Martens, čierne lesklé nohavice, rozponutú čiernu košeľu a niečo, čo sa stalo „fashion story roku 2016“: žlté tričko s prozaickým červeným logom DHL. Zodpovedala tomu i cena – 200 eur za kus. Z trička bol razom hit. Blogeri, módni stylisti i obyčajní ľudia hromadne nakupujú DHL tričká, fotia sa v nich a fotky vešajú na internet. Facebooky, instagramy a blogy zapĺňajú fotografiami s hashtagom #DHLwearsitbetter.

 

Niekedy v tomto momente prichádzame na scénu my. Sadli sme si s klientom a položili si otázku, či neskúsime do striktne korporátnej komunikácie priniesť aj iné prvky. DHL je značkou známou po celej Európe, ľudia poznajú jej farby i logo. Veď koľkokrát vám už na dvere zazvonil kuriér v notoricky známej DHL rovnošate, aby vám odovzdal balík? Čo sa však stane, keď zrazu zotrieme hranicu medzi tým, čo má byť pracovným odevom a tým, čo už je módnym doplnkom?

Prirodzene, módny dom Vetements prístupil k tejto kampani skôr s nadhľadom, s heslom „priniesť anti-módu späť do módy“. Podobne sme k celej spolupráci pristúpili i my. Spoločne s DHL sme sa zhodli na tom, že i práca by mala byť občas zábavou a tak sme sa na strelený nápad nepozreli nijak inak ako – strelene. Čo sme teda urobili? Ako sme postupovali?

 

Oslovili sme vybrané módne blogerky a predostreli sme im náš plán. Tu nám opäť pomohlo základné pravidlo dobrého PR – vzťahy, vzťahy, vzťahy. My poznáme ich, ony poznajú DIVINO a navzájom si dôverujeme. Dôvera a dobrý nápad rovná sa kladná odpoveď. The Stylemon, Lapkinn, The Blond Zebras a Sweet Lady Lollipop sú skvelé baby s množstvom fanúšikov a followerov. Naša kampaň ich zaujala okamžite.

Kladnú odpoveď od blogeriek sme oznámili klientovi, ktorý už-už držal prst na tlačítku „objednať“ (obrazne povedané) a nechal si vyrobiť vlastné DHL tričká. Dámske, pánske, vo všetkých veľkostiach. A poviem vám, tieto určite nestáli 200 eur.

S blogerkami sme si dohodli celý priebeh spolupráce. Dievčatá si vybrali veľkosti tričiek. Vybrali si aj spôsob, akým tému uchopia.  Outfitové články, DIY (Do It Yourself) blogy i lokácie svojich fotení. Blogerky svoje výstupy postupne uverejňovali (napríklad tu: http://bit.ly/lapkinn_novy_modny_trend), zdieľali na facebooku i na instagrame (tu: http://bit.ly/blondzebras). Každá jedna sa k téme postavila inak, jedno však ostalo spoločné – nadhľad.

V poriadku, priznávame. Spolupráca sa nám výborne hodila aj na propagáciu najnovšej služby klienta – DHL ParcelShopov. ParcelShopy sú rozširujúcou sa sieťou podajných a výdajných miest, pri ktorých sa nemusíte viazať na doručovanie kuriérom. Vyberiete si najbližší DHL ParcelShop v svojom okolí, necháte si tam doručiť balík a vyzdvihnete si ho, keď vám to najviac vyhovuje. Dievčatá si vybrali svoj parcelshop. My sme im poslali tričká. Dievčatá si ich vyzdvihli, odfotili sa a službu DHL ParcelShopy spropagovali na svojich blogoch (napríklad tu: http://bit.ly/stylemon_dhlworeitbest).

Na záver prišlo niečo, na čo sme sa všetci najviac tešili – veľkolepé módne fotenie. Povedali sme si, že keď máme 4 veľmi pekné módne blogerky a máme tričká a máme takmer industriálne priestory v depách DHL, mohli by sme ich využiť. Cieľom  bolo zachytiť na módnych fotografiách paradox medzi pracovným odevom kuriérov a iných zamestnancov DHL a módnou vychytávkou v podaní blogeriek. Výsledok je taký, aký bol celý priebeh tejto spolupráce. Skvelý.

 

Chcete vedieť, čo nás táto kampaň naučila? (pretože platí, že sa učíme neustále):

1. Výborné vzťahy prinášajú výborné výsledky.

2. Niekedy sa v overenej komunikácii oplatí využiť aj netradičné riešenia a pozrieť sa na celú vec z iného uhla pohľadu.

3. K dnešnému dňu majú jednotlivé posty blogeriek viac ako 10 000 zobrazení na blogoch, Instagrame i Facebooku.

 

Jakub Šuták

Jakub – scenárista, ktorý si svoju kreatívnu stránku začal ventilovať v prostredí PR. Občas ho môžete nájsť s gitarou v klube, občas s činkou v najbližšej posilňovni. K veciam pristupuje metodicky a s informáciami za vami príde, až keď si je nimi 100% istý.




#pr

Je Donald Trump dobrým príkladom pre PR manažéra?

Donald Trump bol nedávno inaugurovaný za 45. prezidenta USA a ja som sa opäť zamyslel nad potenciálom tohto kontroverzného človeka. Keďže jeho politické názory ľudí rozdeľujú, rozhodol som sa zamerať na niečo, čo ľudí v dobrej myšlienke naopak spojí. Vzhľadom na jeho víťaztvo v amerických voľbách, veľmi hodnotným sa javí jeho prístup k médiám.

#pr

DIVINO workshopy

Naša záhrada je krásnym miestom, ktoré sa stalo priestorom pre mnohé naše školenia a workshopy. Posledné slnečné lúče leta sme si užili na úžasnom workshope s blogerkami a magazínom Emma. Jeho hlavnou myšlienkou boli KVETY, a to nielen tie skutočné v podaní nášho klienta Kvety.sk, ale aj v podobe nových príchutí vôd klienta Zlatá studňa, ktoré nesú názov DOTYK KVETOV.