#social

9 top Instagram toolov, na ktoré nedáme dopustiť

Lucia Tilandyová 2.9.2016 1599 pozretí

Spísali sme niekoľko toolov (nástrojov), ktoré sa zídu pri správe Instagram účtu každému social media managerovi, či špecialistovi a ktoré radi využívame interne aj u nás v agentúre. Bez nich to jednoducho nejde, respektíve ide, ale iba s čiastočným efektom. Poďme sa teda pozrieť na top 9, ktoré sú väčšinou free, ľahko stiahnuteľné a jednoduché na obsluhu.

1. Boomerang

Tool Boomerang je na svete už dlhšie, na popularite však začal naberať začiatkom nového roka, kedy sa postupne dostali viac do popredia posty s audiovizuálnym obsahom. Umožňuje vytvárať rýchle a pár sekundové gify, na základe odfotenia objektu v pohybe. Post tak vytvára dojem živej fotografie, je originálny a interaktívny.

2. Hyperlapse

Hyperlapse dokáže vytvárať šikovné „time laps“ videá, ktoré sú výnimočné zabudovanou technológiou umožňujúcou rýchle zastabilizovanie objektu v pohybe. Táto aplikácia tiež dokáže spôsobiť fakt, že video pôjde až 12x rýchlejšie v porovnaní s videom s klasickou rýchlosťou. Keďže má Instagram povolené iba 30 sekundové videá, Hyperlapse je skvelým pomocníkom ako sa do tohto časového úseku vtesnať a pritom zachovať obsah a dej videa až do poslednej sekundy. Super príkladom sú zrýchlené time laps videá s receptami, kde môžeme vidieť ruky pripravujúce pomocou jednotlivých ingrediencií chutné jedlá. Tieto videá majú obrovskú viralitu a sú veľmi obľúbené nielen na Instagrame, ale aj na Facebooku.

3. Repost

Tool Repost umožňuje efektívne prepostnúť, čiže zdieľať vybraný príspevok na Instagrame jednoduchým kliknutím na button. Pokiaľ je na akomkoľvek účte vytvorený obsah týkajúci sa vášho biznisu, jednoducho ho na svojom účte vyzdieľate a zároveň ostane zazdrojovaný.

4. Tagboard

Tento nástroj trackuje a monitoruje vygenerovaný hasthtag na všetkých sociálnych sieťach od Instagram až po Facebook, Twitter, Google+, Vine, či Flickr. Navyše, umožňuje blokovať negatívny obsah postov a automaticky nevhodné posty odstráni, či naopak odpromuje. Dokonca Chris Messina, samotný vynálezca hashtagov poznamenal, že „ak je hashtag novým URL, Tagboard zrejme buduje komplexný vyhľadávač pre budúce generácie.“

5. Photo Grid/Lay Out Instagram

Ide o jedny z najpopulárnejších aplikácií, ktoré vytvoria koláže od výmyslu sveta a sú prioritne určené najmä na Instagram. Kombinujú fotky s textom, umožňujú pridávať nálepky a dokážu osviežiť výsledný vzhľad koláže rôznymi voliteľnými filtrami.

6. Iconsquare/Latergramme

Pri marketingu na Instagrame vás tooly ako Iconsquare a Latergramme dostanú na celkom iný level. Pomáhajú s plánovaním príspevkov, monitorujú ich úspešnosť a analyzujú základné štatistické ukazovateľe vybraných biznis účtov. Okrem toho dokážu poradiť, v akom čase je najefektívnejšie postovať príspevky. Latergramme je známy najmä tým, že umožňuje nastaviť automatické plánovanie príspevkov. Ide o podobné plánovanie, aké poznáme napríklad na sociálnej sieti Facebook. Zasiela tiež užívateľom aj notifikácie, ktoré ich upozornia presne v danom čase najvhodnejšieho postnutia ďalšieho príspevku.

7. Superimpose

Superimpose je skvelá grafická pomôcka. Umožňuje jednoducho pridávať vrámci vizuálu jeden objekt na druhý a meniť pozadie fotky, prostredníctvom nástrojov špecifických na maskovanie. Hravo si poradí aj s transformáciou objektov a zmenou ich polohy. Súčasťou nástroja sú voliteľné filtre, na základe ktorých je možné vytvoríť si vlastný dizajnový kúsok a jednoducho ho postnúť na akúkoľvek sociálnu sieť.

8. Gramblr

Táto vychytávka poteší každého, kto žil doteraz v domnení, že uploadnuť fotky na Instagram sa inak ako cez mobil nedá.  :)

9. Instagram.me/ Soldsie/ Tapshop

Pre marketingových guru, ktorí by radi svoj Instagram účet viac „pushli“ a podporili predaj, odporúčame tieto tri aplikácie, ktoré sú viac než zaujímavé.

Poznáte všetky spomenuté nástroje, alebo využívate iné? Podeľte sa o ne s nami v diskusii pod článkom.

Článok bol publikovaný aj na www.strategie.sk

Lucia Tilandyová

Rada využíva svoje poznatky zo psychológie, sociológie, marketingu a prepája ich s technológiami – aj preto je jej najväčšou vášňou budovanie značky online. Pri svojej práci sa riadi heslom „people don‘t share facts, they share emotions.“ Má za sebou niekoľkoročné skúsenosti v oblasti blogovania a content marketingu, tiež viacero projektov webových stránok, grafických výstupov, ako aj manažovanie a reprezentovanie úspešných značiek na sociálnych sieťach.




#pr

Zmeňte LIKE na LOVE

Prečo sú niektoré značky úspešnejšie ako iné? Prečo niektorým ich spotrebitelia odpustia aj chyby a iné za malé zaváhanie znesú pod čiernu zem? Odpoveď je jednoznačná a všetkým nám pomerne jasná. Niektoré značky dostali do vienka emóciu.

#news

Hľadáme PR kolegov

Otvárame dvere novým kolegom. Do našich radov hľadáme juniora a seniora, ktorí budú s nami zdieľať pracovné úspechy v našom domčeku na Brezovskej.