18. júna 2020

Komunikácia pharma klientov v čase korona krízy

Pandémia koronavírusu zmenila situáciu na Slovensku zo dňa na deň. Z domovov sa stali kancelárie, rodičia suplovali učiteľov a v neposlednom rade niektoré biznisy dostali červenú. To sa samozrejme premietlo aj do zmeny komunikácie produktov a značiek. Niektoré pozastavili spoluprácu, iné sa naštartovali a zo situácie chceli vyťažiť maximum. Flexibilita a rýchle rozhodnutia boli a stále sú veľmi dôležité.

Zdravie na prvom mieste 

Zdravie a rodina boli odrazu, a verím, že u väčšiny naďalej sú, našou najdrahšou komoditou. Viacerých sa zmocnil strach nielen o svoje zdravie, ale aj o svojich najbližších. S pharma klientmi sme nezaspali „na vavrínoch“ a našu komunikáciu sme adaptovali na aktuálnu situáciu.

#SomDoma a mám čas na sledovanie stravy

V prvých týždňoch od vypuknutia koronavírusu sme pozmenili timeplan našich tlačových správ a v spolupráci s kardiológom a obezitológom sme pre produkt ArmoLIPID Plus pripravili tlačovú správu „Ako sa stravovať počas korony, aby sme mali cholesterol pod kontrolou“. Ďalšou správou sme chceli upriamiť pozornosť na to, že okrem koronavírusu sú aj iné ochorenia. Len pre info, choroby srdca a ciev postihujú až tretinu celkového počtu obyvateľstva a teda Slováci najčastejšie zomierajú na srdcovo-cievne ochorenia, ktoré sú zapríčinené aj vysokým cholesterolom. Z prieskumu, ktorý sme realizovali pre produkt ArmoLIPID Plus nám vyšlo, že z 1000 opýtaných Slovákov až 60 % nepozná svoju hladinu cholesterolu. Vysoký cholesterol je „tichý zabíjak“, ktorého príznaky síce nebolia, ale môžu mať fatálne následky a preto aj naďalej šírime osvetu ohľadom cholesterolu.

#SmeDoma, tak poďme plodiť a starajme sa o svoje zdravie

Ani pri produktoch MyoOvunelle, Inofolic a Folandrol, teda partnerského balíčka, sme neotáľali a naštartovali komunikáciu produktov na plné obrátky. Kombináciou  klasického PR, kde sme vyzdvihli zázračné účinky myo-inozitolu na telo, Google Ads kampane a spoluprácou s Miriam Kalisovou na jej Instagrame, sme sa snažili dostať do povedomia so správou, aby si ľudia plánujúci rodinu zvýšili svoje šance.

Oslabená imunita v období pandémie by dozaista neprospela žiadnej tehotnej žene. Preto sme aj pri produkte LadeeVita zvolili kombináciu klasického PR a komunikovali vitamíny potrebné v období tehotenstva, Google Ads kampaňou a spoluprácou s Máriou Čírovou a Barborkou Krajčírovou na ich Instagrame.

Pri každej z komunikácií sme v čase koronavírusu informovali, že ľudia nikam nemusia chodiť a môžu si vitamíny objednať online.

Ďalšie blogy