21. decembra 2020

Ako vyťažiť z online eventu maximum?

Aktuálna situácia s koronavírusom zmenila zo dňa na deň fungovanie každého z nás. Stretávanie „face to face“ sa obmedzilo na minimum. V dôsledku toho vznikol jeden veľký otáznik čo s eventmi a tlačovými konferenciami? Urobíme to online!

Ako urobiť online event tak, aby nedopadol fiaskom? Jednoducho, avšak s rešpektom k príprave sme tomu venovali omnoho viac času ako už k zaužívaným akciám. 

Zadanie od klienta znelo: Cestovateľsky orientovaný dvojhodinový online event pre 90 zamestnancov pri príležitosti fúzie spoločnosti, ktorý bude v rovnaký deň vo viacerých krajinách. Prečo nevyužiť neobmedzené možnosti virtuálneho sveta a nepresunúť sa vesmírnou loďou z jednej planéty na novú?

Ako na to: 

3, 2, 1, štartujeme na Via Viatris! Avšak musíme byť v bezpečí počas celého letu a tiež šťastlivo pristáť. Alfou omegou je výber štúdia, ktoré vaše uletené nápady zrealizuje bez komplikácií a zároveň do toho vloží svoje know how i ideu. A v neposlednom rade mu nebude robiť problém prepojiť aj hologramy speakerov z Prahy.

Výber pohotového a vtipného moderátora, najmä pri dvojhodinovom evente, kedy reakcie účastníkov nevidíte, je nevyhnutnou súčasťou. Pre nás to bol Ján Gordulič, s ktorým sme síce doposiaľ nespolupracovali, no nemýlili sme sa!

Sprievodný program – áno, okrem 20 minútovej korporátnej prezentácie je potrebné vymyslieť aj niečo iné na vyplnenie programu. Ideálne zapojiť účastníkov do jedného z programov. Vytvorenie krátkych videí na tému, čo by si zobrali zo starej planéty na novú a čo by si malo podľa ich názoru vziať vedenie, účastníci ocenili.

Akékoľvek zmeny v spoločnostiach prinášajú so sebou aj pocit neistoty, ktorý je u niektorých ľudí menší, u iných zase naopak väčší. Práve preto bol súčasťou programu aj motivačný speaker Matej Tóth, ktorý svojím vstupom priniesol tú pravú dávku pokoja.

Ako to už býva zvykom na eventoch, okrem zaujímavého programu si ľudia odnášajú aj darček. Ten náš, cestovateľsky ladený, dostali účastníci deň pred eventom – na mieru vyrobené „obrandované“ ponožky s motívom vesmíru a vlastnou etiketou nemohli (rovnako ako pod vianočným stromčekom) chýbať. Okrem batohu s darčekmi potrebnými na cestu dostali pasažieri boarding passy s linkom na nalodenie.

Precízna organizácia je základom, a teda bez detailného scenáru, generálky a dobrého internetového pripojenia by to nebolo možné.

Pár slov na záver. Aj v online prostredí,napriek tomu, že nevidíte tváre účastníkov, a teda nemáte od nich priamu spätnú väzbu, sa dá urobiť dvojhodinový event, ktorý ľudí zaujme až do úplného konca.

Ďalšie blogy