Držte si santovské čapice, ideme na to!
Vianočné reklamy a kampane sú vo svete marketingu kapitolou samou o sebe. Mnohé firmy rok čo rok predstavujú špičkové vianočné kampane, ktoré dokonale vystihnú sviatočnú atmosféru. Niektoré reklamy skutočne pripomínajú malé umelecké diela a ich sledovanie je radosťou.
Nie všetky vianočné reklamy však dokážu zachytiť povestného ducha Vianoc a to napriek nespornej snahe. Tu vyberáme 3 tohtoročné vianočné reklamy, ktoré svojim tvorcom nevyšli tak, ako si asi predstavovali.
TESCO
Menej je niekedy viac. To však neplatí pre tohtoročný vianočný spot spoločnosti Tesco. Jednozáberovka, ktorá je v skutočnosti trojzáberovka, sleduje ženu v stredných rokoch a jej vnútorné rozjímanie nad vianočným nákupným zoznamom.
Menej je v tomto prípade skrátka menej.
House of Fraser
Vianočná reklama bez štipky vianočnej atmosféry.
Možno sme to však iba my a vám sa divoké sexy tance na podivnú hudbu s vianočnými balíkmi budú páčiť.
Proti gustu žiaden…
Swegway
Príbeh muža, ktorý svojmu synovi pod stromček daruje Swegway. Chlapec svoj dar veľmi podivným spôsobom rozbalí a je skutočne šťastný. Doteraz by bolo všetko v poriadku. Akonáhle otec uvidí radosť v synových očiach, čosi sa v ňom zlomí a on sa zblázni. Dá sa na alkohol a začne syna psychicky týrať. Smutný a drásavý osud chlapca vyvoláva otázky: Kde je jeho matka? A čo sociálni pracovníci? V akom svete to žijeme?
Tak. Už sme si ukázali ako sa vianočná reklama robiť nemá. Teraz si však poďme pozrieť 3 vianočné spoty roku 2016, ktoré naozaj vyšli.
Santa Forgot
Krásna a dojímavá kampaň, v ktorej je hlavnou postavou Father Christmas (britský Santa Claus) s Alzheimerovou chorobou. Nádherné animované video nahovoril známy herec Stephen Fry. Kampaň poukazuje na to, že Alzheimerova choroba si nevyberá a môže postihnúť skutočne každého z nás. Ani táto choroba však nie je neporaziteľná a každý môže prispieť aspoň malou čiastkou na jej ďalší výskum.
The Greatest Gift
Ďalší animák na našom zozname. Britský nákupný reťazec Sainsburry’s to tento rok natrel všetkým ostatným nákupným reťazcom a ukázal im, ako sa to má robiť. Krásny malý animovaný film, ktorý presne vystihuje vianočný zhon a uponáhľanosť súčasného sveta. No robí to tak čarovným a pôvabným spôsobom, že na ten zhon pri jeho pozeraní úplne zabudnete.
Pointa celého filmu je už len čerešničkou na torte (alebo v tomto prípade šupinčičkou na kaprovi) skvelého príbehu. Aj keď Sainsbury’s bojujú proti vianočnému zhonu reklamou na nákup v ich reťazci. Ale to už si, nevšímajme…
Come Together
Tohtoročný víťaz pochádza z dielne spoločnosti H&M a bol natočený pod taktovkou skvelého Wesa Andersona. Come Together je vlastne krátky film s oscarovým Adrienom Brodym o vianočnej ceste vlakom a má všetko, čo má pravá vianočná reklama mať – atmosféru, humor, nápad a bezchybný vizuál. A Adriena Brodyho.
Skutočná slasť a náš tohtoročný vianočný víťaz!