#pr

Úskalia home office

Simona Mištíková 1.4.2020 783 pozretí

Vysnívaný home office, považovaný za jeden zo zamestnaneckých benefitov, si aktuálne má možnosť vyskúšať asi najväčšie množstvo Slovákov v dejinách naraz. Aká je realita?

 

Práca z domu nie je pre každého. Prirodzene introvertní ľudia, pre ktorých je štandard vedieť byť mnohé hodiny v tichu a pri zadanej úlohe sa spoľahnúť na svoje vedomosti bez potreby konfrontácie, to zvládajú o mnoho lepšie ako spoločensky založení ľudia. Presne takí, ktorí potrebujú na vyjasnenie názoru množstvo rád od svojho okolia. 

Naučiť sa byť efektívny a produktívny na home office si vyžaduje určité zručnosti a vyspelosť jednotlivca. Štandardne sa to učí pri školeniach time managementu a ideálny je tímový coaching, ktorý je práve na toto zameraný. 

 

Čo nám môže brániť a ako to riešiť? 

1. Nepracovať v pyžame

Mnohí ľudia, pokiaľ nie sú nútení, stratia základné návyky. Ráno sa umyť, prezliecť, dať si raňajky a začať pracovať ako keby sme išli do kancelárie. Treba mať vyvinutú pracovnú disciplínu, pohodlné, ale jasne denné oblečenie a presný čas na prácu. 

2. Bez zoznamu sa nepohnúť

Pocit „veď mám neskutočne veľa času, nikam sa nemusím presúvať, žiadne dlhé stretnutia“ môže zlákať, ale je veľmi kontraproduktívny na splnenie cieľa. Presne si stanoviť zoznam úloh na deň, priorizovať ich. Najlepšie je hneď ráno „zjesť žabu“, čiže urobiť najdôležitejšiu vec ako prvú. Zápisník je v tomto absolútna samozrejmosť. 

3. Vypnúť notifikácie a nesledovať sociálne siete

Aktuálne je veľa kamarátov doma, zdieľajú najnovšie poznatky, vtipné videá a majú čas na telefonáty. To, čo by sme si normálne v práci nedovolili, je teraz lákavé, veď nás nikto nevidí. Toto sú absolútni zlodeji času a disciplíny.

4. Kuchyňa nie je správne miesto

Časť domu, kde sú okrem nás pobehujúce deti, nepracujúci partner alebo „nudiaci“ sa rodič, nie je zlučiteľné  s prácou z domu. Ideálne je mať jedno pokojné pracovné miesto, kde máme všetko potrebné, nikto nás neruší a kde je práve zachovaná čo najlepšia pracovná disciplína. 

5. Prestávky nie sú na zábavu

Poliatie kvetov, vyvesenie „prádla“, upratanie postele, varenie obeda a iné domáce „povinnosti“ sú lákavé, ale je potrebné si ich nechať po pracovnej dobe. Pauza slúži na vyvetranie hlavy, dôležité je však zostať mysľou prítomný v pracovných témach. 

6. Príprava jedla tiež podlieha time managementu

Výhoda práce z domu môže spočívať aj v nastavení správnych stravovacích návykov. Pokiaľ máme dobre rozplánovaný deň, vieme si urobiť jednu väčšiu pauzu a uvariť teplé jedlo na obed alebo si ho pripraviť večer predtým. Všetko je o plánovaní. Zároveň pozor na nekoordinované „zobanie“ počas celého dňa. Plná chladnička je lákadlom. 

7. Ísť príkladom

Súčasná situácia je špecifická v tom, že mnohí zostali doma aj s deťmi. Tie potrebujú tiež viesť. Režim je v tomto prípade ešte dôležitejší. Jasne si treba stanoviť čas na prácu,  učenie a čas vonku. Prípadne sa dohodnúť s partnerom a rozdeliť si úlohy. Plán dňa je ideálne stanoviť už večer predtým, prejsť si či každý rozumie a odsúhlasiť si ho so všetkými členmi rodiny. 

 

Pokiaľ si nájdeme cestu ku kvalitnej práci z domu, vieme dosiahnuť vyššiu efektivitu, produktivitu a systematickosť. Sociálna izolácia môže zase naopak spôsobiť nedostatok podnetov, názorov a  niektorým ľuďom  aj prepracovanosť, nakoľko nemajú prirodzené stopky. 


 

Simona Mištíková

Sedem rokov viedla jeden z troch tímov v najväčšej PR agentúre na Slovensku, projekty v rôznych branžiach, všetkých veľkostí. Teraz sa venuje vedeniu vlastnej PR agentúry a klient servisu bez branžového obmedzenia.




#social

TikTok vás pohltí!

O TikToku sa veľa hovorí a píše, avšak pokiaľ si ho nevyskúšate na vlastnej koži, tak nepochopíte. Už po dvoch hodinách som si povedala, že Instagram je nuda a nikdy ma nepohltí tak ako TikTok. Aktuálne dosiahol hranicu 1,5 miliardy stiahnutí a na App Store je štvrtou najsťahovanejšou aplikáciou roku 2019. Navyše za pár videí z mobilu som dostala za pár hodín 5000 pozretí a vyše 200 lajkov, ktoré by som na Instagrame zbierala mesiace.

#social

Marketing nosí čiernu

Viete si predstaviť, že by sa v krajine so 67 miliónmi obyvateľov dokázala zjednotiť väčšina marketingových nástrojov? A čo by to mohlo spôsobiť? Sen marketéra, príkaz politika alebo len nejaký výmysel? Ja som to zažila na vlastnej koži. V Thajsku.