Influencer Marketing
Influencer Marketing je trendom, ktorý sa v minulom roku využíval veľmi často a určite má svoje miesto aj v roku 2018. Rozdiel však bude ten, že pokiaľ ste pred rokom zaplatili svojho influencera produktom, tak dnes to už stačiť nebude, lebo aj sami influenceri si uvedomujú svoju hodnotu na trhu. Vedia, že dokážu produkt ukázať tým správnym ľudom, kreatívnym spôsobom a zasiahnu tak cieľovú skupinu, ktorú potrebujeme.
Postupne je však veľmi zrejmé, že značky spolupracujú s influencermi a ani oni nechcú byť chodiacou reklamou, a preto vznikajú platené spolupráce pod hlavičkou #AD. Takisto na sociálnych sieťach (Facebook aj Instagram) vzniká označovanie ako „branded content“ alebo „paid partnership“, aby aj followers vedeli, za ktoré posty majú influenceri zaplatené.
Instagram na vzostupe
Z Instagramu sa postupne stáva veľmi populárna sociálna sieť a tí, ktorí tam ešte nie sú, tak by určite nemali podceňovať túto „obrázkovú“ platformu. Je zrejmé, že po všetkých novinkách, ktoré postupne prináša Facebook sa budú značky v novom roku sústrediť na Instagram. Z Instagram Stories sa postupne stáva veľmi silný nástroj, nielen z hľadiska influencer marketingu ale aj z hľadiska komunikácie brandu.
Ku koncu roku totiž prišla novinka, vďaka ktorej si môžete vybrané IG Stories uložiť medzi Highlighted Stories a tie budú na vašom profile ako dlho budete chcieť. Zároveň sa snažte určiť si stratégiu, ktorou sa budete uberať a komunikovať na tejto sociálnej sieti, lebo na Instagrame to nie je o fotkách produktov na bielom pozadí, ale o kreatívnych prevedeniach, ktoré inšpirujú.
Facebook – Closer Together
Facebook nás koncom roku prekvapil a Slovensko zaradil medzi krajiny, kde testuje Prieskumníka. O jeho plusoch a väčšinou mínusoch pre Pages sa už napísalo veľa.
Aktuálne sa Mark rozhodol, že pre zvyšok sveta zavedie nový trend (v skutočnosti veľmi podobný Prieskumníkovi), ktorým sa Facebook bude uberať, a to Closer Together. Cieľom je návrat k obsahu vašich priateľov, takmer žiadny obsah od značiek a tým pádom drahšia reklama a veľmi nízky organický zásah. Samozrejme môžete vyzvať svojich fanúšikov, aby využili zapnutie notifikácií pre vašu stránky, aby im nič neušlo, ale to je pre užívateľa krok navyše, ktorý môže a nemusí urobiť.
Mnohé značky by sa mali zamyslieť, akým spôsobom budú pristupovať k tvorbe contentu v novom roku. Buď zvýšia budget a budú bojovať o svoje miesto cez reklamu alebo sa sústredia na menej postov, medzi ktoré rozdelia budget a budú sa snažiť prinášať kvalitnejší content.
Augumentative reality
Pojem augumentatívna realita nie je ničím novým, avšak v poslednom roku sa vďaka Snapchatu začal boom a sociálne siete začali postupne prinášať túto možnosť aj na iných platformách alebo v samostatných aplikáciách či hrách. Pred Vianocami to napríklad využila IKEA v kampani „Ako si vybrať vianočný stromček“. Ak ste to nezachytili, tak si ju pozrite. Veríme, že toto je jeden z trendov, ktoré budú v online prevládať aj v roku 2018.
Video obsah v správnom formáte
Výhody video obsahu poznáme už všetci naspamäť, ale nie všetci si ešte uvedomujú, že každá platforma je iná, a tak ako pristupujeme k stratégiám pre jednotlivé kampane, tak aj pre každú sociálnu sieť platia iné pravidlá. Natočiť 30 sekundový spot a využiť ho v TV, na Youtube a na všetkých sociálnych sieťach samozrejme môžete, ale nebude to mať efekt.
Zaujať pozornosť diváka v online je ťažšie a ešte ťažšie je to na mobilných platformách, kde to musíte stihnúť takmer do 2 sekúnd. Keď už tú pozornosť máte, tak efekt zapamätania stúpa s každou sekundou. Preto pri plánovaní video obsahu odporúčame, aby ste sa zamysleli, kde všade chcete video obsah použiť a tomu prispôsobiť kreatívu a budget.