31. mája 2017

Májové #TopPäť DIVINO

Máj sa niesol v duchu súboja medzi Instagramom a Snapchatom.

1. Snapchat – nové funkcie   

Na začiatku mája priniesol Snapchat niekoľko noviniek, ktoré majú užívateľom priniesť viac zábavy. Jednou z nich je možnosť nastavenia časovača vašich Snapov na nekonečno, takže sa obsah bude prehrávať stále dookola až kým to druhá strana nezruší. Ďalšími nástrojmi sú napr. Magic eraser (guma, ktorá vymaže nechcenú časť obrázku) a kreslenie pomocou Emotikonov.

Magic Eraser (Zdroj: techcrunch.com)

Ďalšou novinkou je vytváranie Custom Stories – vy sa rozhodnete, ktorí priatelia môžu do vášho príbehu pridávať Snapy a ktorí ich uvidia. Je to zaujímavý update, ktorí viete využiť na spoločnom výlete či party. Nájdete ho pod záložkou Create Story v pravom hornom rohu, keď už sa chystáte svoj príbeh publikovať. Môžete si ho dokonca nazvať podľa seba.

Youtube – Custom Stories Snapchat

2. Instagram  – veľký update Stories

Možno niektorí viete, iní nie, ale Snapchat je u mladých obľúbený aj preto, že ponúka rôzne smiešne filtre na tvár (napr. zvieracie ušká a nos). Tento upgrade v máji predstavil aj Instagram a stal sa veľmi obľúbený. Aj my v office sme mu podľahli 🙂 Okrem iného priniesol ďalšie novinky ako je používanie #hashtagov v Stories a funkciu Rewind, vďaka ktorej môžete uverejniť vaše video od konca.

Tiež sa pridal nový kresliaci nástroj, ktorým zafarbíte celé pozadie jednofarebne a gumou odhalíte iba určité časti obrázku. Asi takto:

(Zdroj:Instagram Blog)

Face Filters (Zdroj:Instagram Blog)

 #hashtags v Stories (Zdroj:Instagram Blog)

3. Instagram Local Stories

Zaujímavým updatom Stories je tiež možnosť pozerať si všetky Stories, ktoré boli označené rovnakou lokalitou. Takto si jednoducho môžete pozrieť, čo sa deje v Bratislave, Londýne či Prahe.  Instagram tieto príbehy vyberá sám, ale musíte tam vždy použiť geolokačné označenie. Zároveň keď sledujete, kto si váš príbeh pozrel, tak uvidíte aj info, že vaša Story sa nachádza napr. v „Local Stories Bratislava“.

4. Instagram platená reklama a novinky v Directe

Mojím obľúbeným updatom je zjednotenie engagementu pre platenú reklamu (tú, ktorú nakupujete priamo cez Instagram app) a klasický Instagram post vo vašom profile. Doteraz ste totiž videli organický a platený engagement na jeden post oddelene. Teraz už vidíte všetko spolu!

Direct Message je tiež obľúbenou formou komunikácie a najnovšie prináša nové formáty fotiek, ktoré si môžete posielať a možnosť zdieľať linky!

5. Instagram na mobilnom webe

Obsah Instagramu ste vždy mohli nájsť aj na desktope a tiež na mobilnom webe. Obrázky ste si mohli pozrieť a prípadne dať lajk. Najnovšie Instagram povolil pridávanie fotiek a videí priamo v mobilnej webovej stránke. (nie však ešte na desktope).

 

BONUS: Zlatý klinec

Koniec mája patrí tradične aj oceňovaniu toho najlepšieho v slovenskej reklame, Zlatému klinci. Agentúrou večera sa stala MUW Saatchi & Saatchi, ktorá získala šesť zlatých, jeden strieborný a dva bronzové klince. Druhou najoceňovanejšou agentúrou Zlatého klinca 2017 je Wiktor Leo Burnett, ktorý získal jeden zlatý a po štyri strieborné a bronzové Klince. Tretia priečka na tohtoročnom Zlatom klinci patrí agentúre TRIAD Advertising, ktorá získala tri zlaté, jeden strieborný a tri bronzové Klince.

Výsledky: http://www.sutaz.zlatyklinec.sk/

Ďalšie blogy