#social

Aprílové #TopPäť DIVINO

Martina 10.5.2017 1044 pozretí

Veľká konferencia F8 v Kalifornii, Instagram zaznamenal najväčší nárast užívateľov za posledné obdobie a čo má spoločné Ikea a módna značka Balenciaga.

1. Facebook – Nový reklamný formát „Collection“

Facebook priniesol Collection, nový formát reklamy, ktorý bude dostupný v mobilnej verzií aplikácie. Jeho cieľom bude prepojiť video obsah priamo s produktmi. Produktový katalóg, ktorý sa objaví pod videom bude priamo súčasťou facebook aplikácie a až po kliknutí na produkt nastane presmerovanie na web značky respektíve do aplikácie, kde sa veci budú dať zakúpiť.

Spojenie videa a obrázkového katalógu ponúka nový vizuálny formát reklamy, ktorý podporí nákup cez mobilné aplikácie. Práve vo videu sa dajú vyzdvihnúť kvality a špecifiká určitých produktov s rýchlym prepojením na web, kde sa uskutoční nákup.

Podobný formát využíva aj Pinterest, kde si počas sledovania videa môžete prezerať katalóg produktov používaných vo videu.

2. Facebook – Personal Fundraisers a Donate button

Facebook pre dobročinné účely predstavil novinku Personal Fundraisers, ktorý ponúkne možnosť vyzbierať peniaze priamo cez aplikáciu. Zadefinoval aj základné oblasti, v rámci ktorých môžete zbierku organizovať, a to vzdelanie, zdravotníctvo, starostlivosť o zvieratká, pomoc v kríze, osobná krízová situácia a strata blízkeho.

Personal Fundraisers sa začína testovať v Amerike. Všetky žiadosti budú preverované v rámci 24 hodín a Facebook bude požadovať aj poplatok súvisiaci predovšetkým s platobnými procesmi, ktoré zabezpečí (jedná sa o 6,9% plus poplatok okolo 30 centov).

Pre Facebookom overené stránky bude takisto dostupný aj nový button s názvom „Darovať“, ktorý sa bude dať využívať v živých vysielaniach. Je to nová príležitosť hlavne pre mnohé neziskové organizácie, ktoré takýmto spôsobom môžu získať ďalšiu finančnú podporu.

3. Snapchat

Poslednou aktualizáciou Snapchat priniesol aj novinku vo forme kolonky „hľadať“,  vďaka ktorej vyhľadáte príbehy na rôzne témy podľa kľúčových slov.  Jednoducho len zadáte slovo a zobrazí sa vám nástenka s aktuálnymi príspevkami s týmto obsahom.

4. Facebook – F8

Každoročná konferencia, kde Facebook predstavil svoje plány do budúcnosti ohľadom technológií sa konala tento rok v Kalifornii. Medzi hlavné novinky patrí napr. augumentatívna realita, ktorú plánuje Facebook priniesť spolu s novými možnosťami a efektmi pre kameru v aplikácií.  

Plány do budúcnosti zahŕňajú aj vytvorenie systému, ktorý bude schopný písať 100 slov za minútu priamo z vašich myšlienok. Novinky pod názvom Building 8 sa nesú v duchu inovatívnych technológií.  Viac noviniek, ktoré plánuje Facebook priniesť si môžete prečítať na ich blogu.

 

5. Instagram – 700 000 000 užívateľov

Ku koncu mesiaca prišiel Instagram so správou, že prekonal hranicu 700 miliónov užívateľov celosvetovo. Najrýchlejší nárast pritom zaznamenal za obdobie posledných štyroch mesiacov.

 

BONUS: Ikea vs. Balenciaga

Asi ste všetci postrehli, že v apríli priniesla módna značka Balenciaga kabelku veľmi podobnú IKEA taške, čo rozpútalo vlnu reakcií, ktoré zaplavili sociálne siete. Odpoveď spoločnosti IKEA vynikla svojou kreativitou, ale aj humorom. Čo poviete?  Veď prečo vlastniť kúsok za 2000 dolárov, keď si môžete kúpiť originál za euro :)

Hitom Instagramu sa aktuálne stali produkty vyrobené práve z Ikea tašky  - http://www.hintmag.com/balenciaga-ikea-frakta-bag--may-08-2017-1718-fashion

Martina

Sociálne média sú pre ňu záľubou aj prácou. Má svojský humor, rada cestuje a fotografuje. Na Instagram alebo analóg. V každom meste vždy hľadá cukráreň, lebo zbožňuje sladké.




#social

Februárové #TopPäť DIVINO

Tento mesiac bol bohatý na novinky zo sociálnych médií a nielen to. Pozrite sa spolu s nami, čo priniesol február. Čo sa stalo na Oscaroch a prečo sa PewDiePie a Wall Street Journal nemajú v láske.

#news

DIVINO hľadá copywritera!

Plánuješ kariéru v PR a marketingu? Tak potom si na správnom mieste.