23. februára 2023

Stážistka Ema hovorí o mýte agentúra vs. študent

V DIVINO nám záleží na komunikácii a autentickom prístupe ku každému človeku v agentúre. Hľadanie stáže vie byť niekedy veľká neznáma, a preto sme v spontánnom rozhovore rozobrali s našou úspešnou stážistkou Emou fakt, prečo sa rozhodla osloviť agentúru k spolupráci, v čom jej stáž rozšírila obzory, ako vníma PR svet po intenzívnych 6 mesiacoch stáže.

Prečo si sa rozhodla ísť na stáž do agentúry DIVINO?

Dobré recenzie, skúsenosti spolužiaka, ktorý v agentúre pracuje už dlhšie je to, prečo som sa rozhodla pre stáž. Okrem toho ma presvedčilo vyskúšať si prácu, s ktorou som doteraz nemala skúsenosti, ale priamo súvisí s mojou školou. Páči sa mi prístup agentúry k študentom, a teda to, že rešpektujú môj status študenta a fakt, že nie som „hotový človek.“ Mám priestor vzdelávať sa a súčasne spoznávať charakter agentúry a jej poslanie.

Prepájam vedomosti zo školy a do hĺbky sa zoznamujem s PR svetom. Od väčšiny študentov sa očakáva, že zo školy vyjde človek, ktorý všetko dokonale pozná, ovláda a má dlhoročnú prax. Som preto veľmi rada, že má DIVINO takýto prístup k študentom vo svojej DNA.

 

„DNES VIEM AKO TO V PR SVETE FUNGUJE“

Supervízor by mal byť oporou, ale aj učiteľom. Ako to vnímaš?

Určite áno. Maťka (Martina Kosturková, Managing Director) má aktívne zapája do aktivít a aj vďaka tomu viem, ako prebieha aj komunikácia s klientom. Môžem sa na ňu obrátiť a s istotou mi vhodne poradí. Hovorí sa, že konštruktívna kritika posúva, to je aj môj prípad. Vďaka takejto spätnej väzbe, napr. pri písaní tlačových správ pre klientov z pharma či potravinárskeho segmentu, kedy je dôležité spoznať ich „tone of voice“. Do toho sa človek dostane postupnou prácou na projektoch. Zistí, či ho dané témy bavia alebo k nim vôbec nemá vzťah. Vzhľadom na to, že mám študentské povinnosti, veľmi si vážim to, že sa Maťka zaujíma o moju kapacitu a že vníma tento fakt a spoločne vždy nájdeme riešenie k spokojnosti.

 

„PRELOMOVÁ BOLA PRÍPRAVA KOMUNIKÁCIE PRE KLIENTA DNA ERA, V KTOREJ SME PREPÁJALI LIFESTYLE S FARMÁCIOU. PRIRODZENE SOM SI NA TENTO ŠTÝL PÍSANIA ZVYKLA A DODNES KOMUNIKUJEM PRIMÁRNE ODBORNEJŠIE TÉMY.“

 

Mala si možnosť výberu klienta alebo si bola postavená pred hotovú vec?

V úvode spolupráce sa má Sima (Simona Mištíková, Managing Director) pýtala, čo rada robím, aké mám záujmy, čo ma v živote baví a aké témy by som si vedela predstaviť komunikovať. Zo všetkých klientov má spočiatku upútala komunikácia Dr. Oetker. Postupne som zistila, že nie je úplne jednoduché písať produktové správy so špecifickým štýlom písania. Aktuálne sa venujem primárne pharma témam, čo sa na moje počudovanie komunikuje jednoduchšie. Paradoxne ťažšie témy sa mi píšu lepšie, pretože pracujem s faktami, dostupnými dátami a informáciami, ktoré sú vopred dané.

Vieš po pol roku zhodnotiť či si sa posunula a táto práca by ťa bavila aj v budúcnosti?

Určite mi rozšírila obzory a mám predstavu ako jednotlivé spolupráce prebiehajú. Zaujímavosťou sú pre mňa tendre, ktoré sú dôležité z hľadiska precíznej prípravy – od brainstormingu až po samotné spracovanie tendrovej prezentácie. Mala som šťastie byť súčasťou podobného procesu pri klientovi Synlab. Tým, že som bola zahrnutá v komunikácii s klientom, mám prehľad o veciach a som takou pravou rukou.

 

„ZAMERIAVAM SA NA PRECÍZNE SPRACOVANIE CASE STUDIES“

„V KOMUNIKÁČNEJ AGENTÚRE DIVINO JE OTVORENÁ A ÚPRIMNÁ KOMUNIKÁCIA ZÁKLAD. AK MI NEJAKÝ KLIENT KOMUNIKAČNE NESEDÍ, AGENTÚRA MI VYJDE V ÚSTRETY A JE MOŽNOSŤ ZMENY. OD ZAČIATKU SOM SA POSTUPNE ROZVÍJALA A ZAČLENILA DO ŽIVOTA PR A MARKETINGU, O KTOROM SA SÍCE V ŠKOLE UČÍ, ALE PRAX JE V MNOHÝCH PRÍPADOCH ÚPLNE INÁ. AKLIMATIZOVALA SOM SA DO PROSTREDIA, ČO JE ZÁKLAD ÚSPECHU Z DLHODOBÉHO HĽADISKA A UDRŽANIA SI PRÁCE AJ PO DOŠTUDOVANÍ“

 

Za týmto účelom bol vytvorený Stážistický program „AK MAŠ SVIEŽE NÁPADY, BUĎ SÚČASŤOU DIVINO TÍMU“. Ako komunikačný stážista/stážistka budeš pri implementácii kreatívnych komunikačných stratégií, získaš prehľad o každodenných agentúrnych procesoch a nadviažeš prvé dôležité kontakty.

Najskorší možný termín nástupu: MAREC 2023

Postupne zdieľame naše úspechy, posuny a zaujímavé tipy našich kolegov na všetkých dole
uvedených sociálnych sieťach.

 

Sleduj aj náš IG

Sleduj aj náš LI

Sleduj aj náš FB

Ďalšie blogy