#pr

Pandémia je príležitosťou preraziť pre lokálne slovenské značky

Simona Mištíková 1.6.2020 287 pozretí

Spamätali sme sa z prvotného šoku, promptne zareagovali na situáciu a uvedomili si, že reakcia na zmenené podnikateľské prostredie je nevyhnutná. Dalo by sa menovať nespočetne veľa uhlov pohľadu na zmeny, ktoré nastali. Obmedzenia na hraniciach, zatvorený podnik či firma môjho kamaráta sú len niektoré z nich. Okrem iného prichádzame aj k potrebe a významu našej sebestačnosti.

Z marketingového a komunikačného hľadiska sa naskytla jedinečná príležitosť pre slovenských výrobcov a majiteľov firiem upozorniť na seba. V tomto prípade po veľmi dlhej dobe nerozhoduje množstvo finančných prostriedkov vynaložených na reklamu. Preto sa oplatí nezaspať na vavrínoch, ale naopak, investovať a zviditeľniť sa.

 

#ZostanteDoma = #ZostanteNaSlovensku

1. Úplne prirodzene prišlo k obzeraniu sa po blízkom okolí ako môžem niekomu pomôcť, podporiť ho a preukázať spolupratričnosť – či už to sú gastro prevádzky, malí živnostníci, alebo výrobcovia a spracovatelia.

2. Z bezpečnostných, ale aj solidárnych pohnútok ľudia prehodnotili tohtoročnú dovolenku. Tí, ktorí na to budú mať prostriedky, ju budú tráviť na Slovensku. Podporia tak hotely, reštaurácie a celkovo turistický ruch.

3. Vzniklo množstvo iniciatív ako podporiť svoju obľúbenú lokálnu reštauráciu, zmrzlináreň, pekáreň či bistro, napríklad TRIFFT iniciatíva #DomaJedz alebo projekt #DobreBude od ZľavaDňa.

4. ​O to dôležitejšie je byť „love brand“, byť ľudský a stavať svoj biznis na hodnotách, ktoré sú relevantné a to nielen teraz, ale od začiatku vzniku značky.

5. Vyhrávajú tí, ktorí si svoj „love brand“ vybudovali svojím prístupom a komunikáciou pred krízou. Trefným príkladom je Martinus.

#OnlineForEver

1. Lokálne značky majú teraz jedinečnú šancu na seba upozorniť či už je to cez online, ktorého súčasťou sú sociálne siete, alebo cez aktivity v mieste svojho pôsobenia.

2. Naskytá sa príležitosť na mediálnu komunikáciu pre tých, ktorí napríklad prispôsobili svoju výrobu aktuálnej situácii, vyvinuli inovatívne riešenie, pomohli miestnej komunite, zastali sa svojich ľudí alebo pre tých, ktorí vedia garantovať stabilné dodávky tovaru. 

3. Neprepúšťanie zamestnancov a hľadanie riešenia ako to spolu prežiť je tiež ukazovateľom momentálne oceňovanej sociálnosti.

4. Príležitosť sa naskytla aj pre e-shopy, ktoré vedia kvalitne a včas doručiť tovar.

5. Mnohé značky sa aj napriek tomu, že donáška alebo online prostredie neboli ich prioritou, prispôsobili situácii a vytvorili si možnosti ako doručiť obľúbený tovar alebo poskytnúť službu na diaľku (vlastná doprava, jednoduché excel objednávkové formuláre, ale aj klasické telefónne
objednávky či online cvičenia z vlastného domu).

#NoveHodnoty

1. Atribúty ako slovenskosť, tradícia, solidarita budú silnými hodnotami ďalšieho obdobia na komunikáciu.

2. Stavať sa bude na všetkom, čo podporuje nezávislosť ľudí a na posilnení miestnych komunít. Miestne trhy, susedská výpomoc, urban farming a rozvoj komunít.

3. In bude všetko, čo podporuje sebestačnosť. Už teraz online obchody vidia, aký je dopyt po danom tovare. Domáce pekárničky, stroje do malého domáceho fitness centra, notebooky, monitory a pracovné stoly, farby na vlasy, spoločenské hry pre deti či malé detské ihriská nám naznačujú, aký život sa bude viesť a kde sa neskôr budú či nebudú míňať prostriedky.

4. Dôležitou hodnotu bude aj ekológia a nový prístup k životnému prostrediu 

 

Tento blog vznikol v spolupráci s magazínom STRATÉGIE. 

Simona Mištíková

Sedem rokov viedla jeden z troch tímov v najväčšej PR agentúre na Slovensku, projekty v rôznych branžiach, všetkých veľkostí. Teraz sa venuje vedeniu vlastnej PR agentúry a klient servisu bez branžového obmedzenia.




#news

Ako v sebe vzbudiť kreativitu?

Odpoveď na túto otázku ponúkal týždňový www.creativityworkshop.com v Barcelone, ktorý som absolvovala koncom júna 2019. DIVINO sem vycestovalo aj vďaka podpore Národného podnikateľského centra (www.npc.sk, www.sbagency.sk), ktoré poskytuje komplexnú pomoc pre malých a stredných podnikateľov. Bol to naozaj veľký zážitok dopriať si celý týždeň na vzdelávanie v tomto prekrásnom meste s úplne novými inšpiratívnymi ľuďmi. O naše zážitky sa s vami radi podelím.

#social

Case study: Chutne a s láskou alebo aj ako „vyrásť“ pomocou influencerov

O spoluprácach s influencermi sme písali už niekoľko krát. Silu ich vplyvu si uvedomujú veľké aj menšie značky, ktoré ich zaradili do svojej marketingovej stratégie. Ako ich však využiť, aby zapadali do našej komunikácie a zároveň aby nám pomohli „vyrásť“ na sociálnych sieťach? O tom, ako sme poňali influencer marketing z dvoch odlišných uhlov pre klienta Dr.Oetker si môžete prečítať nižšie.