22. apríla 2020

Pomáhajú ľudia svojim „love-brandom“ aj v čase krízy?

Komunikácia v čase krízy nie je postavená len na tom či sa vám v danej chvíli podarí hneď transformovať váš biznis, ale aj o tom ako ste komunikovali dovtedy. Nehovorím samozrejme o produktoch, ktorých je v súčasnosti nedostatok alebo ich ľudia vyslovene potrebujú, ale o službách a tovare, ktoré ste predtým využívali a kupovali, no zrazu ich akosi netreba.

Vaše obľúbené bistro, malý bezobalový obchodík, yoga centrum či sladké každodenné radosti. To všetko sú veci, ktoré v tom zhone zrazu nepotrebujeme a pre rôzne opatrenia ich ani nemôžete navštíviť. Čo s tým?

Za posledné týždne, ktoré som strávila doma, som si všimla, že všetky moje obľúbené značky sa snažia ku mne dostať cez online. Podporujem ich na diaľku a viete prečo? Lebo sú to moje “love-brandy” a toto postavenie si nevybudovali za týždeň, ale budujú ho od začiatku svojho vzniku. Je to o hodnotách značky, prístupe a komunikácii, ktorú tvoria dlhodobo a strategicky. Z tohto dôvodu je naozaj dôležité tvoriť a vymýšľať koncepty, ktoré majú dlhodobejší zmysel, vložiť do nich ľudskosť a nezamýšľať sa len nad krátkodobými akciami a aktivitami z mesiaca na mesiac. Značka musí mať svoj príbeh a ľudia za ňou musia byť viditeľní. Práve teraz by mali byť majitelia značiek viditeľní a vedieť si priznať, že potrebujú pomoc, avšak ľudia uveria len tým, ktorí k nim boli aj predtým úprimní v komunikácii.

Práve preto sme oslovili aj Barbaru Szalai zo značky Koun, ktorá je naozaj “love-bradom” (teda aspoň pre mňa. :)) a v lete si musíte vystáť radu, aby ste si dopriali lahodnú chuť domácej zmrzliny. Zároveň sme si všimli, že ich komunikácia v online svete má pozitívny dopad aj na ich fungovanie. Ako hovorí Barbara: „Ľudia veľmi pekne zareagovali na poukážky, ktorými sme v úvode žiadali o pomoc a boli aj takí, ktorí ich prenechali napríklad sociálne slabším. Avšak aj napriek tomu fungujeme v obmedzenom režime a stále je to boj a čím dlhšie budeme zatvorení, tak tým to bude ťažšie.”

Mnohým značkám v tomto období pomáhajú hlavne sociálne siete a influenceri, ktorí vedia využiť svoj vplyv aj tým spôsobom, že podporia svoje lokálne “love-brandy” a dajú o tom vedieť väčšiemu publiku. Aktuálne však musia komunikovať citlivo. V tomto období to často nie je

len o platených spoluprácach, ale o naozajstnom zanietení, prejavení spolupatričnosti a solidarity. A preto je naozaj dôležité mať v komunikačnom mixe zaradenú kolónku “influencer marketing”, avšak ten musí byť dlhodobý a pravidelný, aby potom aj fanúšikovia verili aktivitám, ktoré vznikajú spontánne.

Ako dopĺňa Barbara: „Na začiatku marca sme spustili akciu s názvom Kornútok nádeje, ktorej výťažok mal ísť predčasne narodenému Danielkovi a práve do tejto aktivity mali byť zapojení aj influenceri, ktorí mali každý mesiac vyrábať inú príchuť zmrzliny. Bohužiaľ, akcia musela byť pozastavená, avšak zapojení influenceri nám napriek tomu pomohli zadarmo odkomunikovať našu donášku a výdajné okienko.”

Sila sociálnych sietí vie byť v období krízy nápomocná a zásah, ktorý influenceri majú, je možné využiť vo váš prospech. Žiadna z týchto aktivít sa však nemôže začať budovať v čase krízy, lebo by jej efekt bol krátkodobý. Je dôležité myslieť strategicky a dlhodobo pri budovaní brandu a vymýšľať sezónne aktivity a kampane, ktoré váš dlhodobý cieľ podporia. Uspejú značky, ktoré majú svoj biznis postavený na vášni a poctivosti, nielen na zisku.

My v DIVINO vám radi pomôžeme nielen so stratégiou značky, ale aj s influencer marketingom tak, aby vaša značka bola “love-brandom”. 🙂

Ďalšie blogy