Áno, v tom množstve e-mailov a zmeškaných telefonátov si musíme urobiť poriadok – prioritizovať jednotlivé úlohy. Inak by sme sa z toho náporu mohli aj zblázniť 🙂 A keď hovoríme o určení si priorít počas pracovného dňa, neznamená to vyriešiť 7 vecí a zvyšné 3 NAVŽDY odignorovať, pretože sa vo vašom rebríčku umiestnili na spodných priečkach.
Mám veľa e-mailov a správ na whatsappe, tak neodpoviem na všetky. Do spolupráce s touto značkou sa mi nechce ísť, tak nebudem strácať čas odpisovaním. Nemám peniaze na inzerciu v tomto médiu, tak im neodpoviem.
A toto bol len zlomok príkladov, kedy zabúdame, že na druhej strane niekto sedí, niekto, kto si dal námahu vám napísať, osloviť vás a (to najdôležitejšie) poprosil vás o odpoveď. Možno len mávnete rukou, veď je to len e-mail či zmeškaný hovor od človeka, s ktorým sa vám nechce komunikovať. Predstavte si to v „reálnom živote“, kedy by ste sa pozerali do tváre človeka, ktorý vás naživo osloví, no vy sa zvrtnete na päte a bez slova odkráčate preč. Drzé, však? A preto, lebo vás v „online svete“ dotyčná osoba práve nevidí, neznamená to, že je to v poriadku takto reagovať, resp. nereagovať.
Nesmieme dopustiť, aby sa slušné správanie vytratilo z pracovných vzťahov a komunikácie.
Odmietnutie akejkoľvek spolupráce je 1 000-krát slušnejšie ako zvolenie stratégie: Ignorujem, mlčím, neodpisujem, nezdvíham, teda odmietam. Svedčí to o neprofesionálnom prístupe a neúcte voči iným ľuďom a v neposlednom rade, nevrhá to na vás dobré svetlo v očiach iných ľudí. Svet je malý, každý pozná každého.
Ak sa nestotožňujete s danou značkou alebo médium, ktoré vás oslovilo, nie je práve najvhodnejšou cieľovou skupinou pre vášho klienta, môžete SLUŠNE odmietnuť. Na druhej strane sedia ľudské bytosti, ktoré to určite pochopia a nebudú sa na vás za váš názor hnevať.
Práve naopak, budú radi, že dostali spätnú väzbu, nech už je akákoľvek. A to najdôležitejšie, nebudete ich svojím mlčaním oberať o čas, ktorý venovali práve vám a nie niekomu inému. Základnou slušnosťou dokonca urýchlite ich ďalšie kroky – môžu osloviť niekoho iného, kto do danej spolupráce pôjde a rád.
Za odmietnutie vás neuhryznú
Pre niektorých ľudí môže byť odmietanie niečím, čoho sa boja v pracovnom i súkromnom živote. Ruku na srdce, nikto z nás nerád oznamuje „zlé správy“, avšak ak sa naučíme čeliť rôznym výzvam, ktoré pre nás nie sú práve najpohodlnejšími, človeka to posúva dopredu a svedčí to o jeho vyzretosti.
Pekne sa pozdraviť, poďakovať za oslovenie a prejavený záujem, no vzhľadom na vaše presvedčenie či ciele odmietnuť – toto ešte nikoho nezabilo 🙂 Ani v tej spŕške milióna e-mailov.
Čo tým chcel autor povedať? Aby sme nezabúdali byť k sebe slušní a správať sa s rešpektom jeden k druhému, aj keď sa nevidíme zoči-voči. Či už sme influencer, agentúra, klient, alebo médium, týka sa to nás všetkých.