18. mája 2018

Novinky vo svete #socialmedia: Májové #TopPäť DIVINO

Opäť nejaké tie novinky zo sveta sociálnych sietí.

1. Instagram Stories umožňuje nahrať viac fotiek naraz

Pokiaľ už máte najnovší update aplikácie aj telefónu, tak by vám mala fungovať možnosť pridať viac Stories za sebou. Vyklikáte si ich podobne ako keď pridávate Multiple Photos Post. Vpravo hore sa nachádza ikonka, vďaka ktorej si môžete vybrať až 10 fotiek a videí. Tie sa vám potom zobrazia v náhľade v ďalšom kroku a nakoniec môžete každú jednu ľubovoľne upraviť.

2. Highlighted Stories už aj na webe

Vaše vybrané príbehy si už môžete pozrieť aj na webe a uvidíte ich pekne ako na telefóne. Ak ešte nevyužívate nové klikateľné odkazy v BIO, tak by ste mali. Môžete odkázať na akýkoľvek profil a pridať si tam váš #hashtag.

3. Označenie a filtrovanie v Direct Messages na Instagrame

Drobnou malou zmenou je, že jednotlivé správy na Instagrame si môžete označiť hviezdičkou, ak sú pre vás dôležité a pribudla tiež funkcia filtrovania správ.

4. Nakupovania cez Instagram

Na Slovensku už netrpezlivo čakáme, kedy budeme môcť využiť funkciu Shopping aj na Instagrame. Na jar sa funkcia rozšírila do viacerých krajín a medzi nimi je aj Česká Republika.

5. F8: Čo nového chystá Facebook?

Na konferencii F8 Facebook pravidelne predstavuje novinky na budúce obdobie. Medzi zaujímavosti patrí napr. funkcia Clear History, ktorá umožní vymazať históriu podobne ako keď mažete históriu v prehliadači. Nová aplikácia Facebook Analytics prinesie analytiku v mobile kdekoľvek. Zdieľať zaujímavý obsah do Instagram alebo Facebook Stories bude možné aj z niektorých aplikácií tretích strán.  Rozšírená realita pribudne v Messangeri priamo na Facebooku. A do Instagramu by mal zavítať Live video chat, ktorý bude dostupný v Direct Messages.

BONUS: Skrytú reklamu na internete spozná len 1 dieťa z 9-tich

Dávame do pozornosti zaujímavý článok, ktorý vznikol v susedných Čechách. Podľa výskumu Univerzity Karlovej a SPIR spozná platený obsah len 11% detí vo veku 11 – 15 rokov.  Veľké percento detí nepozná význam #AD alebo #SponsoredContent a myslí si, že blogeri to robia, lebo ich to baví alebo chcú upútať nových followerov. Viac zaujímavých informácií nájdete – http://www.m-journal.cz/cs/aktuality/skrytou-reklamu-na-internetu-pozna-jen-jedno-dite-z-deviti__s288x13705.html v článku MJournal.

Ďalšie blogy