27. júla 2017

Novinky vo svete #socialmedia: Letné #TopPäť DIVINO

Za posledný mesiac a pol sme ani nestíhali sledovať novinky, ktoré #socialmedia priniesli svojím užívateľom. Ak ste aj vy v preddovolenkovom zhodne zabudli sledovať, čo nového má Instagram alebo Facebook, tak si prečítajte naše #TopPäť.

1.Instagram Stories  majú viac ako 250 miliónov používateľov!

Len nedávno sme písali o tom, že Instagram Stories predbehli Snapchat v počte denných užívateľov a vyšplhali sa na 200 miliónov.  Aktuálne sa číslo zvýšilo o 50 miliónov, čo svedčí naozaj o rastúcom trende. Ak ste ešte nevyskúšali Instagram Stories, tak rozhodne nečakajte!

Počet sledovateľov stúpa a novinky pribúdajú. Aktuálne už môžete na Stories svojich priateľov odpovedať správou, či fotografiou. Túto možnosť uvidíte priamo v Stories. Je to rýchle a praktické.

Ďalšou aktualizáciou pribudla aj možnosť uložiť svoj Live vysielanie na dobu 24 hodín, aby si ho vaši fanúšikovia mohli pozrieť aj neskôr.

Takisto niektoré verifikované účty už môžu používať odkaz na web vo svojich súkromných Instagram Stories. Táto funkcia je aktuálne v štádiu testovania.

 

2. Nové update v reklame na Instagrame

Doteraz bolo možné v reklame na Instagrame použiť iba externú webovú adresu na traffic. Teraz si už môžete nastaviť aj svoj vlastný profil. Tento update je určite pozitívnou zmenou, pretože na Instagrame neexistuje žiadna platená kampaň na náber followerov a touto funkciou budete bližšie k tomu, že si váš nový fanúšik klikne rovno na váš profil a dá priamo follow na Instagrame. Palec hore!

Takisto reklamy v Instagram Stories rozšírili svoje možnosti a tento druh reklamy môžete použiť, keď si pri vytváraní reklamy cez Business Manager zvolíte cieľ – Reach, Video views, Traffic, Conversions alebo App Install.

3. Facebook vám nájde Wifi

Ste na dovolenke a míňajú sa vám dáta? Hľadáte wifi a neviete kde? Facebook má pre vás odpoveď v podobe novej funkcionality „Vyhľadanie Wi-fi“, ktorú nájdete v menu. Pokiaľ máte zapnuté lokalizačné služby, tak sa vám automaticky na mape zobrazia najbližšie miesta, kde majú Wifi. Celkom užitočné, nie?

4. Facebook a video formáty

Novinku, ktorú Facebook postupne zavádza je možnosť využiť rôzne formáty pre video v jednej reklame, bez toho, aby ste vytvárali osobitne reklamy pre rôzne placementy. Postupne si Facebook uvedomuje, že reklamný spot na Instagrame vyžaduje iný formát a iný prístup ako ten na Facebooku.

Takisto sa postupne zavádza novinka, a to video namiesto cover fotky alebo popis priamo v cover foto!

Čakajte až sa vám ukáže nasledujúca možnosť 🙂

5.  Reklama pre Facebook Messenger

Reklamy priamo v Messengeri sú už pre niektoré účty aktívne aj na Slovensku. Pokiaľ si zvolíte pre vaše reklamy cieľ Traffic alebo Conversions, tak uvidíte v možnostiach umiestneniach nový placement, a to Messenger.

Takisto je jednou z posledných noviniek reklama, ktorá fanúšika po odkliknutí zavedie priamo do Messengeru, kde môže s vami začať komunikovať. Tento druh reklamy bude postupne dostupný nielen na Facebooku, ale aj na Instagrame.

Reklamu vytvoríte, keď si zvolíte cieľ Traffic alebo Conversions a pri ich tvorbe si namiesto final url vyberiete možnosť Messenger. Otvorí sa vám extra okno, v ktorom svoju správu dotvoríte graficky a textovo spolu s logom a zároveň si ju môžete poslať na otestovanie.

Ďalšie blogy