#social

Livestreamuj ako expert

Lucia Tilandyová 1.9.2016 1062 pozretí

Bola iba otázka času, kedy sa na sociálnej sieti Facebook objaví funkcia livestream – živé vysielanie. Týmto strategickým krokom prilákal Zuckerberg zámerne pozornosť množstva užívateľov konkurenčných služieb ako Periscope, Meerkat, Twitch, či YouTube. Niet sa čomu čudovať, veď čo môže byť autentickejšie a mať väčší potenciál, ako sa spojiť v priebehu niekoľkých sekúnd naživo so svojimi fanúšikmi, priateľmi a vytvoriť si vlastné publikum?

Ešte predtým ako si livestream vyskúšate na vlastnej koži, skúste sa prelúskať našimi 8 tipmi. Tie sme spísali na základe nedávnej konferencie DHL eCommerce Day 2016, na ktorej sme streamovali Sajfovu zaujímavú (a prvú vôbec) prednášku o komunikácii na generáciu Z.

Čo všetko môžete streamovať a prečo by ste tak mali urobiť? Tu je niekoľko názorných príkladov. Plánujete vy alebo váš klient zaujímavý event? Streamujte ho. Fanúšikovia sú zvedaví, prípadne majú výhrady ohľadom výroby vášho produktu? Nechajte ich presvedčiť sa na vlastné oči a to živým náhľadom do procesu výroby. Promujete na Facebooku fashion, či inú zaujímavú značku? Doprajte fanúšikom exkluzívny „behind the scenes look“, či interview. Fanúšikovia sú vždy radi tam, kde sa niečo deje, kde to žije a kde za bežných okolností prístup nemajú.

A tu je našich 8 tipov:

#1 POVOLENIE

Myslíte si, že streamovať môžete kohokoľvek a kdekoľvek? Pátrali sme po rôznych zdrojoch, avšak ani v jednom nebolo definitívne objasnené, ako to oficiálne s právami na Facebooku v rámci livestreamu je. Všeobecne ale jednoznačne platí isté nepísané pravidlo slušnosti, ktoré hovorí o potrebnom súhlase streamovanej osoby, organizátora eventu, či majiteľa priestoru v ktorom livestream prebieha.

#2 TEASING

Chcete mať počas live streamu čo najviac aktívnych divákov? Pripravte si s dostatočným predstihom na fan page, či profil teasing, ktorého súčasťou bude výstižný vizuál so všetkými potrebnými informáciami.

#3 WIFI

Myslíte, že wifi pripojenie v priestore plánovaného live streamu máte v malíčku? J Presne to sme si mysleli aj my. Dokonca aj v takom hoteli, ako je Double Tree By Hilton v Bratislave, je všetko možné a wifi pripojenie zlyhalo. Nestačí vám slabé wifi pripojenie, ak chcete aby bol váš live stream kvalitný a prebiehal bez otravného prerušovania a sekania. Ak sa už ale predsalen dostanete do podobnej nepríjemnej situácie ako my, vašou záchranou môže byť zapnutie 3G mobilných dát, ktoré ale odporúčame vopred zaplatiť – aj tie majú svoje objemové limity.

#4 HEADLINE

Pripravte si vopred výstižný a trefný názov livestreamu. Ide totiž o moment, ktorý určí, či sa pri scrollovaní v novinkách divák zastaví a zúčastní živého vysielania, alebo bude pokračovať v scrollovaní bez povšimnutia ďalej. Tento proces trvá iba pár sekúnd a preto je práve headline často rozhodujúcim faktorom.

#5 FILTRE

A dokonca aj filtre - dizajn livestreamu si môžete vybrať. Čierno biela, sépiová alebo klasická farebná? To záleží na vás.

#6 SUBSCRIBE

Počas živého vysielania (v prípade, že robíte interview alebo komunikujete priamo s divákmi) môžete svojich fanúšikov vyzvať k odkliknutiu „subscribe button“ fan page, vďaka čomu začnú prijímať notifikácie v čase opätovných živých vysielaní.

#7 CALL TO ACTION

Vyzývajte počas živého prenosu svojich divákov k otázkam a priebežne na ne odpovedajte. Diváci sa vám za to odvďačia svojim „engagment and reach“. Navyše, môžete sa takýmto spôsobom prezentovať ako profesionál vo svojom obore, ponúknuť divákom poradenstvo, či predstaviť benefity produktov a služieb.

#8 INTENZITA, TRVANIE

Posledná vec, ktorú majte pri streamovaní na pamäti – realizujte živé vysielania na svojej fan page pravidelne, približne v rovnakom čase a snažte sa dodržať ich ideálnu dĺžku trvania. Odporúča sa minimálne 10 minút a maximálne 90 minút. Na záver prihodíme už len Sajfov citát z konferencie: „Facebook je ako tamagoči, musíte mu dávať pravidelne napapať“. V tomto prípade hovoríme o kvalitnom každodennom contente. Držíme palce! :)

Lucia Tilandyová

Rada využíva svoje poznatky zo psychológie, sociológie, marketingu a prepája ich s technológiami – aj preto je jej najväčšou vášňou budovanie značky online. Pri svojej práci sa riadi heslom „people don‘t share facts, they share emotions.“ Má za sebou niekoľkoročné skúsenosti v oblasti blogovania a content marketingu, tiež viacero projektov webových stránok, grafických výstupov, ako aj manažovanie a reprezentovanie úspešných značiek na sociálnych sieťach.




#

FOMO – Fear of missing out

         Sociálne siete využívame dennodenne, pracujeme s nimi, komunikujeme cez ne a žijeme na nich osobné životy. Ani my v Divino...

#social

Novinky vo svete #socialmedia: Májové #TopPäť DIVINO

Opäť nejaké tie novinky zo sveta sociálnych sietí.