13. júla 2020

Ako sme komunikovali počas korona krízy pre klienta Hubert J.E.?

Aj keď si aktuálne užívame uvoľnené opatrenia a s radosťou sa socializujeme aj inak, ako prostredníctvom Zoomu či Skypu, radi by sme si zhrnuli, ako sme počas obdobia „koronakrízy“ reagovali v komunikácii pre klienta, s ktorým život chutí.

Na stratégiu komunikácie v tomto období sme sa pozerali rozvážne a zvažovali sme niekoľko možností, aby sme našli to ideálne riešenie. Keďže situácia, do ktorej sme sa dostali, bola nepoznaná a nečakaná, nikto nevedel, aký je ten najlepší spôsob aktuálnej komunikácie a ako presne nasadiť novú stratégiu.

Naše know-how z onlinu aj offlinu sme zužitkovali naplno a dnes môžeme zovšeobecniť niekoľko krokov, ktoré  poslúžia ako odrazový mostík pre ďalšiu prípadnú krízovku:

 

Definovať si východisko klienta 

Hubert sekt je ideálnym spoločníkom, keď si chcete spríjemniť (už beztak) pekné momenty v živote. Je spájaný s pôvabnými situáciami a radostnú atmosférou. 

Ako však odkomunikovať ideu „Keď život chutí“,  keď v spoločnosti vládne oprávnená frustrácia pod vplyvom pandémie? Ako komunikovať brand na sociálnych sieťach v situácii, ktorá vyvoláva skôr vypätie?  Brand, ktorý sa spája s vychutnávaním si života? 

Treba sa na to pozrieť z iného uhľa a s nadhľadom:

1. Brainovaním to vždy začína 

Nápady, hľadanie riešení, konzultovanie, nové nápady a feedback aj kritika. Ak si myslíte, že je to banálna záležitosť, práve v tomto bode sa otvárajú nové, možno aj osobnejšie, pohľady na situáciu, ktoré vás dovedú na cestu správnej stratégie.

V podobných situáciách, ktoré vyžadujú rýchlu akciu v komunikácii, bol práve osobnejší a ľudskejší prístup viac ako vítaný.

2. „Keď život chutí doma“ …aj online

Idea je na svete: sektom si nepripíjame len keď oslavujeme. Sektom si pripíjame aj na chvíle, keď chceme z obyčajných momentov doma vykúzliť výnimočné okamžiky. A kto iný vie zlepšiť náladu medzi svojimi, ak nie hravé bublinky?

Okrem toho, kto povedal, že pripíjanie je akt, ktorý dokážeme robiť len offline? Dbali sme na to, aby sme dodržiavali „social distancing“ aj v komunikácii na sociálnych sieťach. 

Inšpirovali sme ľudí, že chvíle doma môžu byť špeciálne a vďaka nim môžeme viac času venovať svojim blízkym, ale aj sebe samému, a to napríklad bublinkovým kúpeľom s bublinkami Hubert. 

Úprava claimu značky Hubert sekt neminula ani sviatky jari – Veľkú noc. Keďže opatrenia boli stále prísne, claim sme upravili nasledovne: „Keď tradície chutia aj v netradičných podmienkach“, čím sme chceli upriamiť pozornosť na tradičnú metódu výroby „slovenského šampanského“, prémiových sektov Pauline Hubert a Johann Hubert, ako aj na to, že sa Hubert pripája k spoločenskej zodpovednosti, aby sme netradične zostali aj napriek sviatkom. To však neznamená, že Veľká noc strávená doma nemôže byť špeciálna.

3. Popieranie nie je cesta 

V podobnom segmente alko nápojov sme si všimli naozaj bravúrne zvládnutie krízovej komunikácie, priam inšpiratívne. Týmto sme si len potvrdili, že priznať si situáciu a zamyslieť sa nad ďalšou komunikáciou je správna cesta, ktorou by sa mali (akékoľvek) značky riadiť. Ignorovať súčasný stav a komunikovať bez zmeny by mohlo značke do budúcna veľmi ublížiť, preto vždy zohľadňujeme živé dianie v spoločnosti.

4. Dosah nahradili interakcie 

V čase, keď sme sami nastavovali niečo, čo sme doposiaľ nemali ako vyskúšať či naštudovať si, nám najjednoznačnejším feedbackom boli fanúšikovia a followeri. Interakcie boli (aj stále sú) jedinečným ukazovateľom správania spotrebiteľov na sociálnych sieťach. 

Expandovať dosahovými kampaňami v citlivých časoch, keď nechcete diktovať, ale inspirovať, navyše, keď je recipient ešte vnímavejší ako obvykle, by mohlo vyvolať negatívne konotácie k celej značke.  

5. Rýchlosť reakcie a sledovanie aktuálneho diania 

Rovnako tak, ako musíme sledovať, ako na príspevky reagujú ľudia, musíme tiež sledovať, ako sa situácia vyvíja a ponúkať rýchle a akčné reakcie, resp. aktuálny content. Situácia okolo koronakrízy si vyžadovala správny timing, ktorý je alfa a omega pri krízovej komunikácii. 

Okrem toho, ľudia boli viac online a odpovedať im promtne a citlovo brandu rozhodne neuškodí, ale naopak, pomôže.

6. Skutočná podstata content marketingu 

Aj v týchto časoch sa budovanie lovebrandu vyplatilo a práve tu sa ukázala skutočná podstata content marketingu: priniesť niečo nové, iné, podporiť značku dobrým obsahom. Počas korona krízy bolo nutné zamyslieť sa nad reálnosťou celej situácie a prinášať trefné, nadštandardné a inšpiratívne príspevky

Online pripíjanie bolo jednoznačnou aktivitou, ktorá sprevádzala piatkové večery. My sme im dodali ľahší a nadnesenejší punc – vytvorili sme aktivitu pripraviť si drink s priateľmi a so sektom Hubert online. Instagram stories nám umožnil uverejniť ju s celým postupom v niekoľkých krokoch.

7. Rozšírenie publika ako vedľajší efekt poctivej komunikácie  

Aj v týchto časoch sme napriek všetkému dokázali rozšíriť publikum jednoduchým spôsobom, ktorý vlastne vychádzal z ľudského princípu: pocit spolupatričnosti spájal nás všetkých. Aj Hubert sekt sa pripojil a elegantným spôsobom poďakoval všetkým zdravotníkom v prvej línii. 

Nakoľko sme týmto chceli osloviť ľudí zo zdravotníckeho prostredia, lekárov, sestričky, hygienikov a pod., cieľovú skupinu sme tomu museli prispôsobiť, čo v konečnom dôsledku znamenalo rozšírenie publika. 

Z onlinu do offlinu: Začína párty!

Komunikácia pre klienta Hubert J.E. nás veľa naučila. Teraz sa však opäť môžeme s radosťou vrátiť ku všetkým aktivitám v komunikácii, ktoré si vyžadujú „sociálnu prítomnosť“ ľudí a s chuťou si pripíjať offline. Tak na zdravie na piknikoch, pri bazénoch či terasách, s priateľmi či rodinou!

Ďalšie blogy