Mám 10 000 followers
Niekedy sa pýtam „A“? Dnes už nie je problém mať 10 000 followerov pokiaľ vám nezáleží na kvalite, ale na kvantite. Každý deň vidím „Storky“, kde blogeri sharujú iné profily s prosbou, aby niekomu dali follow, lebo mu chýba 354 ľudí do vysnívaného čísla.
K nám do agentúry chodia DM s návrhmi na spolupráce. A áno, dokonca aj tie generické, ktoré rozposielajú 10 iným agentúram. Neraz sa stalo, že aj po odpísaní sme za pár dní dostali opäť tú istú správu. Neznalosť agentúrnych klientov, existujúcich spoluprác či projektov, žiaľ, častokrát nie je výnimkou.
Napriek spomenutému na každý jeden profil kliknem, pričom ma nezaujíma počet followerov, ale samotný koncept Instagramu. Koľko fotiek pridáva za mesiac, či je bloger aktívny, či má Stories, či a ako komunikuje s fanúšikmi, či píše popisky k fotkám, či má na profile aj niečo iné ako „selfies“, ktoré v dnešnej dobe nemajú výpovednú hodnotu. Aký engagement rate majú jeho príspevky k pomeru k počtu fanúšikov. Dokonca si pozriem aj to, akých má followerov. Stáva sa, že väčšina profilov je falošných, bez fotky a mena alebo zo zahraničia a v takomto prípade, bohužiaľ, záujem o spoluprácu nemáme.
Čo s tým?
Ako som písala v úvode, obávam sa, že kvôli takýmto „wanna be“ blogerom stratí tento nástroj exkluzivitu a doplatia na to práve tí, ktorí sa blogovaniu venujú poctivo už niekoľko rokov, dávajú si záležať na každej jednej fotke či popisku. Ešte stále existujú profily, z ktorých ide radosť a už na prvý pohľad je vidieť, že ich práca baví.
Milí, či už profesne alebo vekom, mladí blogeri, ak naozaj túžite po tom, aby s vami značky či agentúry spolupracovali a rešpektovali vás, dajte si záležať na obsahu, ktorý ponúkate. Váš profil je mediálny priestor, za ktorý sa v súčasnoti dobre platí, ale mnohokrát nevidíme pridanú hodnotu, práve kvôli generickým profilom, ktoré má 10 ďalších blogerov s 10 000 followermi. Odporúčame robiť si pravidelný prieskum, o klientoch, s ktorými agentúra spolupracuje a skúste pri kontakte s nimi definovať pridanú hodnotu vašej potenciálnej spolupráce. Zároveň nás vždy veľmi poteší keď má bloger predstavu o spolupráci, keď je kreatívny a dokáže prísť s pekným nápadom ako uchopiť projekt klienta najlepšie pre danú cieľovú skupinu.
A na záver odkaz pre značky: Niekedy to nie je iba o číslach. Nebojte sa spolupracovať s ľudmi, ktorí majú 2 000 fanúšikov. Častokrát majú vyšší enagegemnt rate ako ostatné profily a stálych fanúšikov, ktorí majú radi ich obsah. Áno, aj o tom je naša práca, ukázať klientovi, že nie vždy by sa mal orientovať na profily s vysokým počtom followerov. Opať sa tak vraciam k úvodu a starému známemu „kvalita nie kvantita“, ktorým sa treba riadiť, nech nám naša blogerská bublina nepraskne.