#social

Hviezdy Instagramu vytvorené počítačom si získavajú obľubu značiek

alica-mravcova 2.3.2021 154 pozretí

Vďaka internetu a sociálnym sieťam sa otvorili nové možnosti sebapropagácie a pojem „influencer“ už máme pevne zakorenený v našom jazyku vďaka internetu a sociálnym sieťam. Donedávna sme ako influencera vnímali predovšetkým človeka, ktorý svojimi názormi a myšlienkami dokáže ovplyvniť svoje okolie. V súčasnosti však influencerom nemusí byť ani skutočný človek.

Prichádza nová éra virtuálnych influencerov, v ktorej je existencia súčasných influencerov otázna. Kto je to virtuálny influencer? Virtuálny influencer je umelo vytvorená fiktívna osoba s reálnym menom, pohlavím, zamestnaním a kompletným životom. Môžete sledovať jeho každodenné aktivity ako výber outfitu, návštevu reštaurácie či kina s priateľmi. Jediný rozdiel medzi tým reálnym influencerom a virtuálnym je, že život virtuálneho influencera existuje len na sociálnych sieťach.


Čím je virtuálny influencer tak atraktívny? Podľa verných fanúšikov všetkým. Tento typ influencera predstavuje všetko, čo na ľuďoch obdivujeme. Navyše v spolupráci s týmito influencermi značky eliminujú všetky nežiadúce faktory, ktorým sa pri spolupráci so živými influencermi nevyhnú. Zároveň ušetria čas a prostriedky, ktoré firmy vrážajú do tvorby propagačných materiálov, či už pri samotnej produkcii alebo v postprodukcii. Vďaka virtuálnemu influencerovi sa taktiež celý tento proces významne skráti.  

 

 

O akých influencerov ide?

 

Lil Miquela

 

Ide o najznámejšiu virtuálnu influencerku, ktorá ma na konte viac ako 3 milióny followerov. Vznikla v roku 2016 a jej postava predstavuje 20-ročnú instagramovú modelku. Jej tvorcami sú zamestnanci startupu Brud zo Silicon Valley, zaoberajúci sa umelou inteligenciou a virtuálnou realitou. Na svojom konte má nielen spolupráce so značkami ako Prada, Chanel či Fendi, ale aj niekoľko debutových singlov ako ,,Not Mine“ či ,,Hard Feelings“.

 

Blawko22

 

Tento mužský instagramový model vznikol ako reakcia na hypebeastovú scénu, v rovnakej dielni ako Lil Miquela. Má 152 tisíc followerov a jeho typickým znakom sú ústa a tvár prekryté rúškom či rukou. Je tmavšej pleti a veľmi rád o sebe tvrdí, že je mladý roboticky sex symbol.

 

Bermuda

 

Ďalšia virtuálna influencerka, pochádzajúca z rovnakého grafického štúdia ako vyššie spomenutá Lil Miquela a Blawko22. Bermuda je však považovaná za trochu kontroverznejšiu postavu, vzhľadom na to, že sa netajila svojimi pro-Trumpovskými prehláseniami. Preferuje skôr elegantnejší štýl a potrpí si na kvalitnom oblečení či make-upe. Jej čísla pri followeroch sa pomaly blížia k 300-tisícom.

 

Shudu

 

Určite jedna z najvýraznejších virtuálnych influenceriek súčasnosti. Vytvoril ju fotograf Cameron James Wilson a jej základňu fanúšikov tvorí už 213 tisíc followerov. Shudu je exotická kráska, supermodelka, ktorá sa preslávila vďaka značke Fenty Beauty, ktorá si ju zmýlila so skutočnou zákazníčkou a repostla jej post na instagrame. Po tomto veľkom prelome sa stala súčasťou Balmain kampane, #BalmainArmy.

 

Noonoouri

 

Virtuálna modelka, ktorá sa kompletne vymyká z klasického vnímania krásy, predovšetkým svojou neľudskou podobou. Noonoouri bola vytvorená nemeckým umelcom Joergze Zubera, má viac ako 370 tisíc followerov a ani jej netradičný zjav jej nezabránil v spolupráci so značkami ako Dior Cosmetics či Lexus. Okrem toho sa objavila na titulkách známych módnych magazínov, o ktorých sa živým modelkám len sníva.

 

O tom, že virtuálni influenceri hýbu svetom svedčí aj vznik prvej slovenskej virtuálnej influencerky, ktorou je Bejby Blue. Prvý krát sa objavila vo videoklipe 4eva spolu s Dalybom a Saulom, kde sme ju mohli počuť spievať. Jej vznik je jasným dôkazom, že žijeme v digitálnej dobe a svet sa presúva na digitálne platformy. 

alica-mravcova

Vždy pozitívne naladená umelecká duša bažiaca po skúsenostiach. Napriek svojej cieľavedomosti, bezprostrednosť a zmysel pre humor jej nie sú cudzie. Svoje niekoľkoročné skúsenosti z oblasti krásy sa rozhodla pretaviť do prostredia komunikácie. Na druhých si veľmi váži úprimnosť a sebareflexiu, ktorých dnes nie je dostatok.




#social

Trendy v online v roku 2018

Na čo sa sústrediť v roku 2018 a na čo netreba zabudnúť, keď chcete mať úspešné kampane v online aj v tomto roku.

#social

Čo pozitívne a čo negatívne nám prinášajú sociálne siete v tomto období?

Sociálne siete v čase koronavírusu prinášajú nielen pozitívne, ale aj negatívne prvky do nášho každodenného života.