7. marca 2017

Februárové #TopPäť DIVINO

Tento mesiac bol bohatý na novinky zo sociálnych médií a nielen to. Pozrite sa spolu s nami, čo priniesol február. Čo sa stalo na Oscaroch a prečo sa PewDiePie a Wall Street Journal nemajú v láske.

1.Instagram – Multiple photos in one post

Poznáte to, ste na dovolenke a za deň nafotíte niekoľko fotiek a neviete sa rozhodnúť, ktorá je lepšia, a ktorú postnete na Instagram. Nechcete všetkých otravovať svojimi fotkami, tak vyberiete jednu. Od teraz však do jedného príspevku skryjete až 10 fotiek a videí.

Pri nahrávaní fotiek uvidíte možnosť pridať viac fotiek a videí. Jednoducho si vyberiete tie najlepšie a uploadujete ich. Fotky môžete upravovať samostatne alebo vyberiete jeden filter pre všetky. Môžete tiež meniť ich poradie. Momentálne k nim môžete pridať jeden popis a sú zatiaľ iba štvorcového formátu a nedajú sa propagovať.

Vo vašom feede potom uvidíte pod takýmito príspevkami modré bodky s možnosťou posúvať sa do strán a prezrieť si všetky obrázky.

2.WhatsApp – Status Update

Tí, ktorí používajú aplikáciu Whatsapp si určite všimli malé zmeny, ktoré nastali poslednou aktualizáciou. Vpravo dole sa objavila ikona „Status“. Po Snapchat boome prišli Instagram Stories, Facebook „Messenger Day“  a teraz WhatsApp Status.

Môžete si tu nahrať fotku, video aj gifko, statusy zmiznú po 24 hodinách (ako inak :)) a môžete si vybrať s kým budete zdielať tieto statusy. Odteraz si teda môžete vybrať, na ktorých platformách budete so svojimi priateľmi zdieľať svoj deň.

3.Youtube – zrušenie 30 sekundových nepreskočiteľných reklám

Najrozšírenejším formátom reklamy sú TruView Ads s možnosťou preskočenia po 5 sekundách. Existujú však aj reklamy, pri ktorých nemáte možnosť preskočiť reklamu a trvá naozaj 30 sekúnd. Využívajú sa na to hlavne televízne spoty v dĺžke 30 sekúnd, ktoré spoločnosti ľahko využijú aj v online prostredí.  

Youtube plánuje v budúcom roku tieto reklamy zrušiť, čím sa opäť podporí súčasný trend krátkeho a výstižného obsahu, ktorý je vidieť na iných platformách. Zachované zostanú formáty 15 a 20 sekundových nepreskočiteľných reklám a podporia sa tak 6 sekundové Bumper Ads. Tie prinášajú aj novú výzvu pre tvorcov reklamy, aby vytvorili obsah, v ktorom odznie všetko dôležité vo veľmi krátkom čase.

4. Kauza PewDiePie

Určite poznáte najznámejšieho youtubera, Felixa, pre ktorého bol február celkom rušným mesiacom. Obsah videí, ktoré sa poslednú dobu objavovali na jeho kanáli boli niektorými médiami (predovšetkým Wall Street Journal) považované za antisemitské a stáli ho zmluvu s Maker Studios, divíziou Disney, vyradenie z programu Google Preferred a tiež zrušenie druhej série show Scare PewDiePie.

Felix však potvrdil, že v žiadnom prípade nemal v úmysle šíriť nenávistné myšlienky. Snažil sa iba poukázať na to, čo sú ľudia schopní urobiť za peniaze v novodobom online prostredí. Priznáva, že si však možno nevybral úplne najlepší spôsob vyjadrenia tejto myšlienky. 

Téme tradičné vs. novodobé médiá a kauze PewDiePie sa určite ešte budeme venovať v samostatnom blogu.

5. Boli Oscary 2017 prelomové? V niečom…

Na tohtoročné odovzdávanie cien Americkej filmovej akadémie sa bude spomínať ešte dlho. Asi najviac vďaka nedorozumeniu pri vyhlasovaní najprestížnejšej a poslednej kategórie galavečera – najlepšieho filmu roka. Z tejto ceny sa na pár minút vďaka nesprávnej obálke v rukách Warrena Beattyho tešil muzikál La La Land, ale získala ju umelecká snímka o dospievaní mladého černošského homosexuála Moonlight.

Mnohí by si mohli myslieť, že tento nezávislý film profitoval zo súčasnej situácie v USA, kde sa umelci otvorene stavajú proti vláde Donalda Trumpa, ktorá vykazuje xenofóbne sklony. Pravdou však je, že Moonlight je skrátka veľmi dobrý film, ktorý si cenu absolútne zaslúži.

Bude Oscar aj vďaka tomuto rozhodnutiu opäť prestížnym ocenením talentu a filmárskej vízie viac, ako len prehliadkou gýču a prvoplánovosti? Na to dajú odpoveď až ďalšie ročníky, ale zatiaľ to vyzerá sľubne.

Ďalšie blogy