#news

Aj Divino prechádza „ na zelenú“ !

Michaela Bosáková 31.7.2020 515 pozretí

Za posledné roky sledujeme meniaci sa spôsob,akým spoločnosti pristupujú k svojim zamestnancom a priestorom, v ktorých fungujú. Stúpa trend „poľudšťovania“ kancelárskych priestorov, sťahovania firiem do rodinných domov a najmä potreba akéhosi súladu s prírodou. Firmy sa menia na tzv. ekologické domácnosti. Nie je to však len aktuálny trend, ale predovšetkým nutnosť prispôsobovať sa preferenciám a životnému štýlu  svojich zamestnancov a potrebám našej planéty. Väčšina z nás pociťuje dôležitosť zodpovedného prístupu nielen voči sebe, ale aj voči okoliu.

Aj my v Divino vnímame túto potrebu a postupne zavádzame a uplatňujeme princípy ekologického správania sa vo vnútri firmy. Veľkú časť našich dní trávime v „domci“, v ktorom fungujeme ako taká malá rodina. Máme kuchyňu, v ktorej si občas spoločne uvaríme obed, máme chillout zónu, v ktorej debatujeme o nových nápadoch pre klientov, pijeme kávičku, brainstormujeme či si občas vylievame svoje srdcia, alebo vypúšťame paru, keď máme zlý deň... A kedže sa aj doma snažíme správať zodpovedne, nie je tomu inak ani v práci. 

Eko prístup vyžaduje čas, kontinuálne vzdelávanie sa, zbieranie inšpirácií, sledovanie trendov, ale aj pravidiel, ktoré je potrebné sharovať a aplikovať celoplošne. Nie je to veru úplná sranda! Našťastie, všade okolo nás je množstvo inšpiratívnych firiem, ktoré majú eko problematiku pod kontrolou, ako napr.: Zemito a veľa ďalších.. Taktiež poznáme inšpiratívnych ľudí, blogerov a influencerov, s ktorými sa radíme, a ktorí nás podporujú.

S kolegyňou Tinkou sme dostali tému ekológie  na zodpovednosť – sme tie, ktoré študujú, komunikujú a dávajú si veci dokopy, aby sme následne mohli naše poznatky zúročiť v podobe aplikovania do praxe a zasvätenia našich kolegov.

 

 

Čo už máme!

 

Separovanie odpadu: Postupne sme zaviedli separáciu odpadu, ktorá je super, ale je to stále sa meniaci proces, s čím prichádza potreba sledovania situácie, trendov a pravidiel.

Systematické nakupovanie: Zaviedli sme tiež nakupovanie vo väčšom, aby sme zbytočne nevytvárali odpad a snažíme sa nakupovať eko. 

Obmedzenie donášok: Obmedzili sme objednávanie donáškového jedla a stravujeme sa viac-menej z toho, čo si prinesieme z domu, a ako bolo spomenuté, občas si spolu navaríme. Dážďovky zatiaľ nemáme, ale na veľa veciach stále pracujeme, a to sa týka aj spracovávania bio odpadu.

Znižovanie množstva odpadu: Najväčšou výzvou je pre nás čo možno najväčšie zníženie odpadu a to najmä papiera. Birokracia na mnohých oficiálnych miestach a zle nastavené procesy a možnosti elektronického spracovávania napríklad účtovníctva, je pre nás veľká „papierová“ záťaž a zároveň obrovská výzva. Náš fokus je ale jasný a preto sme začali komunikovať a hľadať spôsoby, ako tieto procesy zmeniť.

Stavili sme na dojem: Klientom nedávame vizitky, prezentácie posielame online. 

Klientské darčeky: V tomto smere aj klientov radi edukujeme. Keďže máme veľa FMCG klientov, radi posielame prekvapenia pre média, partnerov, influencerov. Aj tie vyberáme s súlade s prírodou. 

Ekológia všade: Stali sme sa takými malými eko uchylákmi, takže ekológia zohráva veľkú rolu pri súznení s klientmi a hodnotovom rebríčky s dodávateľmi. 

 

Čo ďalej?

Jednoducho a stručne, výzvu sme prijali a naozaj sa veľmi snažime. Stále máme pred sebou veľa práce ale: Divino Goes Green! O našom progrese, nových poznatkoch budeme na našom blogu určite ďalej informovať, a veríme, že aj my budeme inšpiráciou pre ďalšie či menšie či väčšie firmy. Príroda totiž nepotrebuje nás, ale my ju áno. :) 

 

Michaela Bosáková

Do Divina prišla z kultúrnej sféry, kde pôsobila ako projektová manažérka. Marketing ju vždy fascinoval, a aby sa k nemu dostala bližšie rozhodla sa uchádzať o prácu v tejto oblasti. Je zodpovedná, priateľská, ochotná vždy pomôcť.




#social

Májové #TopPäť DIVINO

Máj sa niesol v duchu súboja medzi Instagramom a Snapchatom.

#social

Ako sme komunikovali počas korona krízy pre klienta Hubert J.E.?

Aj keď si aktuálne užívame uvoľnené opatrenia a s radosťou sa socializujeme aj inak, ako prostredníctvom Zoomu či Skypu, radi by sme si zhrnuli, ako sme počas obdobia „koronakrízy“ reagovali v komunikácii pre klienta, s ktorým život chutí.