22. novembra 2016

DHL wears it better!

Zaujímavá štúdia o tom, ako sa dá s módnymi blogermi spolupracovať aj pri korporátnom klientovi.

V DIVINO s blogermi spolupracujeme v podstate od úplného začiatku. Bez okolkov si priznáme, že nás tieto dlhé a plodné spolupráce tešia a radi sa nimi chválime. I nasledujúce riadky sú čiastočne samochválou, z väčšej časti sú však zaujímavou prípadovou štúdiou o tom, ako sa dá s módnymi blogermi spolupracovať aj pri korporátnom klientovi akým je logistická spoločnosť DHL.

Všetko to začalo, keď začiatkom októbra 2015 vyšiel na mólo módneho domu Vetements muž. Mal na sebe topánky Dr Martens, čierne lesklé nohavice, rozponutú čiernu košeľu a niečo, čo sa stalo „fashion story roku 2016“: žlté tričko s prozaickým červeným logom DHL. Zodpovedala tomu i cena – 200 eur za kus. Z trička bol razom hit. Blogeri, módni stylisti i obyčajní ľudia hromadne nakupujú DHL tričká, fotia sa v nich a fotky vešajú na internet. Facebooky, instagramy a blogy zapĺňajú fotografiami s hashtagom #DHLwearsitbetter.

Niekedy v tomto momente prichádzame na scénu my. Sadli sme si s klientom a položili si otázku, či neskúsime do striktne korporátnej komunikácie priniesť aj iné prvky. DHL je značkou známou po celej Európe, ľudia poznajú jej farby i logo. Veď koľkokrát vám už na dvere zazvonil kuriér v notoricky známej DHL rovnošate, aby vám odovzdal balík? Čo sa však stane, keď zrazu zotrieme hranicu medzi tým, čo má byť pracovným odevom a tým, čo už je módnym doplnkom?

Prirodzene, módny dom Vetements prístupil k tejto kampani skôr s nadhľadom, s heslom „priniesť anti-módu späť do módy“. Podobne sme k celej spolupráci pristúpili i my. Spoločne s DHL sme sa zhodli na tom, že i práca by mala byť občas zábavou a tak sme sa na strelený nápad nepozreli nijak inak ako – strelene. Čo sme teda urobili? Ako sme postupovali?

 

Oslovili sme vybrané módne blogerky a predostreli sme im náš plán. Tu nám opäť pomohlo základné pravidlo dobrého PR – vzťahy, vzťahy, vzťahy. My poznáme ich, ony poznajú DIVINO a navzájom si dôverujeme. Dôvera a dobrý nápad rovná sa kladná odpoveď. The Stylemon, Lapkinn, The Blond Zebras a Sweet Lady Lollipop sú skvelé baby s množstvom fanúšikov a followerov. Naša kampaň ich zaujala okamžite.

Kladnú odpoveď od blogeriek sme oznámili klientovi, ktorý už-už držal prst na tlačítku „objednať“ (obrazne povedané) a nechal si vyrobiť vlastné DHL tričká. Dámske, pánske, vo všetkých veľkostiach. A poviem vám, tieto určite nestáli 200 eur.

S blogerkami sme si dohodli celý priebeh spolupráce. Dievčatá si vybrali veľkosti tričiek. Vybrali si aj spôsob, akým tému uchopia.  Outfitové články, DIY (Do It Yourself) blogy i lokácie svojich fotení. Blogerky svoje výstupy postupne uverejňovali (napríklad tu: http://bit.ly/lapkinn_novy_modny_trend), zdieľali na facebooku i na instagrame (tu: http://bit.ly/blondzebras). Každá jedna sa k téme postavila inak, jedno však ostalo spoločné – nadhľad.

V poriadku, priznávame. Spolupráca sa nám výborne hodila aj na propagáciu najnovšej služby klienta – DHL ParcelShopov. ParcelShopy sú rozširujúcou sa sieťou podajných a výdajných miest, pri ktorých sa nemusíte viazať na doručovanie kuriérom. Vyberiete si najbližší DHL ParcelShop v svojom okolí, necháte si tam doručiť balík a vyzdvihnete si ho, keď vám to najviac vyhovuje. Dievčatá si vybrali svoj parcelshop. My sme im poslali tričká. Dievčatá si ich vyzdvihli, odfotili sa a službu DHL ParcelShopy spropagovali na svojich blogoch (napríklad tu: http://bit.ly/stylemon_dhlworeitbest).

Na záver prišlo niečo, na čo sme sa všetci najviac tešili – veľkolepé módne fotenie. Povedali sme si, že keď máme 4 veľmi pekné módne blogerky a máme tričká a máme takmer industriálne priestory v depách DHL, mohli by sme ich využiť. Cieľom  bolo zachytiť na módnych fotografiách paradox medzi pracovným odevom kuriérov a iných zamestnancov DHL a módnou vychytávkou v podaní blogeriek. Výsledok je taký, aký bol celý priebeh tejto spolupráce. Skvelý.

Chcete vedieť, čo nás táto kampaň naučila? (pretože platí, že sa učíme neustále):

1. Výborné vzťahy prinášajú výborné výsledky.

2. Niekedy sa v overenej komunikácii oplatí využiť aj netradičné riešenia a pozrieť sa na celú vec z iného uhla pohľadu.

3. K dnešnému dňu majú jednotlivé posty blogeriek viac ako 10 000 zobrazení na blogoch, Instagrame i Facebooku.

Ďalšie blogy