Rýchlosť reakcií
Svet komunikácie sa zrýchlil, všetko sa mení v čase a vyžaduje to promptné riešenia. Odpovedanie na správy, reakcie na klientské požiadavky. Pravidlo „čas sú peniaze“ aktuálne platí tisíc násobne. Zároveň sa ukazuje charakter. Je nám jasné, že toto je kríza, ktorej sme sa dlho obávali a zastihla nás absolútne nepripravených, že straty budú na strane klientov a tým pádom aj na strane agentúr a zamestnancov. Otázka je aké veľké a kto bude na konci reťazca.
Krízová komunikácia
Hovoríme o predvídateľných krízach, latentných a nečakaných! Kto vedel ako sa táto kríza dotkne jeho biznisu bol prorokom. Pri klientoch riešime denne krízové scenáre. Pre mnohých naraz aj rôzne. Jedná sa o zaťažkávajúcu skúška seniority offline a online accountov.
Ľudskosť
Tá sa vštepuje do komunikácie. Reálne si uvedomujeme na čom záleží, vidíme krásne príklady slovenských značiek, ktorých majitelia nehľadia na zisk, ale na bezpečnosť. Záleží nám na tom najvzácnejšom, zdraví našich rodičov, priateľov a kolegov. Navrhujeme riešenia, ktoré túto ľudskosť rozšíria čo najväčšiemu počtu ľudí.
Spolupráca a sila tímu
Zostali sme na homeoffice. Rýchlom, nariadenom, nečakanom a neplánovanom. O to viac sa teším, ako je tím vysoko výkonný, ako tá dôvera, ktorú máte vo svojich ľudí a oni vo vás sa prejaví. Všetko ide ako hodinky, cez telefón, maily, každý je si vedomý svojej zodpovednosti a nezaháľa.
Efektívnosť
Zistili sme čo všetko vieme vybaviť cez telefón, že takmer žiadne meetingy nie sú tak dôležité, aby sme ohrozovali zdravie a nerešpektovali odporúčania. Áno, dá sa polemizovať koľko by to takto fungovalo a koľko vieme byť bez ľudského kontaktu, ale zatiaľ vidím aj mnoho pozitívneho. Na meeting, na ktorý som mala bežne vyhradenú hodinu mi stačí 30 – 40 minút a ešte sa ani nikam nemusím presúvať.
Strategickosť
Volám si s klientami, počúvam čo riešia a radím. Prinášam návrhy na počkanie, strategicky uvažujem nad novou situáciou a snažím sa priniesť instantné marketingové riešenia. Pomáhajú, dávajú zmysel a sú pozitívne brané zo strany klientov aj ich zákazníkov.
Rast verzus pokles
Väčšina odvetví trpí – služby, hotely, gastro, cestovný ruch, eventové agentúry a mnohé mnohé ďalšie. Je však pár, ktorým práve biznis rastie. Je úlohou agentúry aj príležitosť využiť a pomôcť im teraz. Keď sa situácia zastabilizuje tak to možno budú práve oni, kto bude pociťovať stagnáciu.
Nové riešenia pre klientov
Napokon ako z toho von? Odvolali sa nám školenia, eventy, mnohí klienti prehodnocujú a zvažujú. Každá kríza je však výzvou a je na šikovnosti agentúry ako sa k tomu postaví. Poradenstvo, online riešenia, sociálne siete, webináre – toto všetko môže byť príležitosťou.