28. februára 2018

Ako na úspešnú Instagram komunikáciu

Po tom čo Facebook predstavil svoje smerovanie na budúci rok sa z Instagramu stáva čoraz populárnejší marketingový nástroj. Ďalšou jeho výhodou je prítomnosť influencerov, ktorých nový smer Facebooku postihol tiež.

Vytvorte si stratégiu

Základom každej úspešne a kontinuálnej komunikácie je stratégia. Možno si myslíte, že áno, to je predsa jasné, ale bohužiaľ nie všetky značky si určia stratégiu alebo ju aj dodržiavajú. Posty a komunikácia sa musí plánovať. Aj keď Instagram vyzerá ako intuitívna sociálna sieť kde sa postne niečo čo mi práve napadne, tak to ale nefunguje, pokiaľ v tom nie je humor, nadsádzka alebo zvučné meno. Môžete si určiť dve základné cesty. Prvou je tzv. „behind the scence“, kde prezentujete život značky/firmy/agentúry a prinášate zákulisné zábery, ktoré sa ľudom páčia. Druhou stratégiou je vizuálna komunikácia založená na pekných fotografiách zladených tón v tóne, ktorá si vyžaduje plánovanie obsahu. Vizuálnu stratégiu môžete tiež zladiť tematicky podľa týždňov alebo farieb.

Príkladom je náš agentúrny Instagram @Divino, kde prinášame fotky z nášho každodenného života, ktoré fotíme na mobil a odhaľujeme divákom čo robíme. 🙂

Ďalším príkladom komunikácie je Instagram klienta @Dr.Oetker, kde fotografie ladíme do tém a vyzývame divákov, aby sa zapojili do komunikácie, ale o tom neskôr.

Využívajte influencerov

Influenceri ukazujú na svojom profile všetko čo zažili počas dňa, kde jedli, čo mali na sebe a aké darčeky dostali. Využite to aj vy a prezdieľajte komunikáciu influencera vo vašich Stories alebo Feede (pokiaľ vám to stratégia dovoľuje). Označte ho, poďakujte sa mu, lebo mnohokrát vám priateľskejší vzťah prinesie viac ako by ste čakali. 🙂  Prekvapte ich darčekom, napr. k Valentínu, ako sme to urobili s našimi klientmi @Dr.Oetker a @Bepon.

Zapájajte publikum

Každý z nás predsa rád uvidí svoju fotografiu na profile značky, ktorú má rád. Ponúknite svojim fanúšikom možnosť zapojiť sa do komunikácie a vytvárajte pre nich #hashtags weekend projekty alebo rôzne výzvy, do ktorých sa zapoja pomocou hashtagu alebo označenia vášho profilu. Na Instagrame @Dr.Oetker môžete vidieť, že každý týždeň máme pre fanúšikov pripravenú výzvu, do ktorej sa zapájajú, lebo môžu uvidieť svoju fotku v našom profile.

Komunikujte

Odpovedajte na komentáre a direct správy všetkým relevantným fanúšikom. Áno, je veľa zahraničných profilov, ktoré vám radi napíšu komentár: Great picture, Good job…, ale za jedno srdiečko alebo emotikon nič nedáte. Snažte sa byť priateľský, milý a prirodzený. Každá značka má svoju tvár, ale emóciu jej vkladáte vy tým ako komunikujete s fanúšikmi. Či ste malou značkou/firmou alebo veľkým brandom, tak vedzte, že ľudia si naozaj vážia, že im odpíšte.

Robte Stories

Must Have tejto doby sú Stories so všetkými vychytávkami, ktoré ponúkajú.  Ak ste s nimi ešte nezačali, tak by ste určite mali. Nebojte sa byť vtipnými a ukážte svojím fanúšikom ako si doma môžu urobiť svoj puding či obľúbené muffiny. Hlavne buďte autentický, lebo Stories nie sú len o nastylovaných fotkách, ale práve naopak. Stories sú o zážitkoch a momentoch, ktoré viete s fanúšikmi zdieľať. Nebojte sa toho! 🙂

Ak potrebujete poradiť ako si nastaviť Instagram komunikáciu alebo sa neviete zorientovať v množstve fičúr, ktoré Instagram ponúka, ozvite sa nám a dohodneme si konzultácie či individuálne školenie.

Ďalšie blogy