8. januára 2018

4 novoročné predsavzatia správneho PR manažéra

Rok 2017 bol rokom nových výziev a fenoménov tak v oblasti marketingu, ako aj public relations. Niektoré trendy rástli (využitie influencerov), iné upadali (už tradične printové médiá) a mnohé ďalšie vznikali (A.I.). Či už ste fanúšikom novoročných predsavzatí, alebo nie, jedno je isté - tieto 4 ciele by ste si na rok 2018 mali stanoviť.

1. Rozprávajte príbehy

Je nutné, aby ste v roku 2018 pozreli do zrkadla a opýtali sa sami seba: „Ponúkam svojej cieľovej skupine zaujímavé príbehy?“

Každý PR manažér by mal byť zároveň rozprávačom ak nie veľkých, tak aspoň pútavých príbehov. Mal by vedieť, komu ich rozpráva a čo nimi chce povedať. Rok 2017 ukázal, že dobrých príbehov nie je nikdy dosť, a pre značky znamenajú omnoho viac ako dobrá reklama, či billboard. Tento trend bude v roku 2018 dominantný v komunikácii so zákazníkom.

2. Bez vizuálu to nepôjde

Akokoľvek dobrý príbeh môžete mať, bez vizuálu sa nezaobíde. Cit pre fotografie, grafy, infografiky či video, bude v PR roku 2018 kľúčový. S vhodne zvolenou vizualizáciou niekoľkonásobne narastá užívateľský engagement najmä pri online marketingu. Aj samotní novinári však často priznávajú, že sa pri rozhodovaní, či napíšu článok, riadia aj dostupnými fotografiami a grafickými materiálmi.

Majte preto pre svoje PR vždy pripravený vizuál, ktorý zaujme nielen čitateľa, ale aj novinára.

3. Buďte manažérom momentu

V roku 2017 si značky stále viac uvedomovali silu tzv. mikro-momentu, teda krátkeho impulzu, ktorý zákazníkovi velí povedať si: chcem si kúpiť…, chcem navštíviť… či chcem zažiť… Tieto mikro-momenty ešte neznamenajú predaj, ale môžu ovplyvniť aj to, či zákazník lajkne vašu facebook stránku, alebo klikne na odkaz na váš web. Z týchto momentov v budúcnosti môžu rásť vaše predaje.

Ako v roku 2018 podchytiť tieto mikro-momenty? Buďte aktuálni a buďte v obraze. Reagujte na aktuálne dianie vo svete a buďte vždy na pozore. Nikdy neviete, odkiaľ vám vietor priženie nového zákazníka.

4. Staňte sa zmenou, ktorú chcete vidieť vo svete PR

A nakoniec celkom obligátne predsavzatie: buďte zmenou, ktorú chcete vo svete PR vidieť. Všetci by sme radi videli kvalitné PR, ktoré zaujíma stanoviská k dôležitým témam dneška, je zaujímavé, plné obsahu a zároveň pôsobí ľahko a pomáha dobrej veci. O to nám predsa všetkým ide – pomáhať dobrej veci, či nie? Spojte preto všetky predchádzajúce predsavzatia do jedného a ponúkajte príbehy, na ktoré sa dobre pozerá, ktoré sú trendy v tomto momente, a ktoré nútia zákazníka sa k nim neustále vracať.

Do roku 2018 Vám PR agentúra DIVINO želá množstvo šťastných a dobrých príbehov, ktoré budete mať možnosť spoluvytvárať.

Ďalšie blogy